Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte bilen min inn for 4 hjuls kontroll etter bytte av travers\bærearmsforinger, men får i dag vite at de ikke har gjort noe pga. "Slakk i tannstanga" som han sa. Verkstedet hadde ikke mulighet til å stramme dette.

Hvor er det egentlig slakk og er dette noe man kan stramme selv eller må jeg på bmw verksted?

Skrevet

Settet på GS er vel bare noen pakninger, noen som har info på dette?

Snakka med mekanikeren som hadde sett på bilen da jeg henta den i dag og han mente at det måtte spesielle BMW verktøy til for å stramme inn slakk på tannstanga. Stemmer dette? :o

Skrevet

Det er ikke slakk i endeledd på tannstang de mente på verkstedet da?

Disse må byttes viss det er slakk i de. Viss ikke er det lite vits i å ta hjulstillingskontroll.

Skrevet

På kontrollseddelen min står det slakk i tannstang høyre sider, så jeg regner med at det er en pakning eller noe sånt..

Så tannstang på koed.dk til 1400,- men den var uten servo da.. Tror jeg kommer til og bestille derifra.

Skrevet
På kontrollseddelen min står det slakk i tannstang høyre sider, så jeg regner med at det er en pakning eller noe sånt..

Stod det samme på min etter EU kontroll. Da var det et endeledd på tannstang som var gåent.

Skrevet

Stod det samme på min etter EU kontroll. Da var det et endeledd på tannstang som var gåent.

Det var da som F, men det holder vel at man bytter den som er slitt da? Eller må man bytte på begge sider?

Skrevet
Fikk vite at det var slakk i venstre indre ledd i tannstanga og det måtte byttes. Kosta 600,- ca. hos GS.

lettere og gå på hoggern og finne et nytt tannstag der da.. har aldri bytta indre leddet fordi jeg har bare hørt hvor jævlig jobb det har hvert.. nytt tannstag koster rundt 1000 lappen på hoggern er jo bare og dra og kjenne i det så kjenner du om det er noe slark i det. sto foresten det samme på min eu der viste det seg etter og ha byttet et strøkent tannstag viste det seg. så var det bare det "kolisjons"leddet som binder tannstag og rattstammen sammen som det var slark i. artig.. eller ikke

• 6 months later...
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at mitt var strammet for hardt av en mekaniker på et BMW-verksted, han sa noe om at det bare var en bolt jeg måtte slakke 1/2 omdreining elns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...