Analex Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Leverte bilen min inn for 4 hjuls kontroll etter bytte av travers\bærearmsforinger, men får i dag vite at de ikke har gjort noe pga. "Slakk i tannstanga" som han sa. Verkstedet hadde ikke mulighet til å stramme dette. Hvor er det egentlig slakk og er dette noe man kan stramme selv eller må jeg på bmw verksted?
D.C.V Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Har sett på GS at de sleger rep sett til tannstanga SÅ jeg tror det er mulig å stramme selv.
Analex Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Skrevet Mars 16, 2007 Settet på GS er vel bare noen pakninger, noen som har info på dette? Snakka med mekanikeren som hadde sett på bilen da jeg henta den i dag og han mente at det måtte spesielle BMW verktøy til for å stramme inn slakk på tannstanga. Stemmer dette?
bmwhans Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 hva for et møkkaverksted brukte du? da er det i så fall et feste du må ha nytt. eller hele tannstanga..
Mr_Sunde Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 Det er ikke slakk i endeledd på tannstang de mente på verkstedet da? Disse må byttes viss det er slakk i de. Viss ikke er det lite vits i å ta hjulstillingskontroll.
Analex Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Skrevet Mars 19, 2007 Usikker på hva de egentlig mente, men skal ta bilen inn på et annet verksted for sjekk.
D.C.V Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 På kontrollseddelen min står det slakk i tannstang høyre sider, så jeg regner med at det er en pakning eller noe sånt.. Så tannstang på koed.dk til 1400,- men den var uten servo da.. Tror jeg kommer til og bestille derifra.
Mr_Sunde Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 På kontrollseddelen min står det slakk i tannstang høyre sider, så jeg regner med at det er en pakning eller noe sånt.. Stod det samme på min etter EU kontroll. Da var det et endeledd på tannstang som var gåent.
D.C.V Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 På kontrollseddelen min står det slakk i tannstang høyre sider, så jeg regner med at det er en pakning eller noe sånt.. Stod det samme på min etter EU kontroll. Da var det et endeledd på tannstang som var gåent. Det var da som F, men det holder vel at man bytter den som er slitt da? Eller må man bytte på begge sider?
Analex Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Fikk vite at det var slakk i venstre indre ledd i tannstanga og det måtte byttes. Kosta 600,- ca. hos GS.
feedon Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Fikk vite at det var slakk i venstre indre ledd i tannstanga og det måtte byttes. Kosta 600,- ca. hos GS. lettere og gå på hoggern og finne et nytt tannstag der da.. har aldri bytta indre leddet fordi jeg har bare hørt hvor jævlig jobb det har hvert.. nytt tannstag koster rundt 1000 lappen på hoggern er jo bare og dra og kjenne i det så kjenner du om det er noe slark i det. sto foresten det samme på min eu der viste det seg etter og ha byttet et strøkent tannstag viste det seg. så var det bare det "kolisjons"leddet som binder tannstag og rattstammen sammen som det var slark i. artig.. eller ikke
Mr_Sunde Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 Er det til en E36? I så fall så kan du kjøpe dette og bytte. Da har du byttet både ytre og indre ledd. Er ikke mye arbeid heller.
osjaavik Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg fikk beskjed om at mitt var strammet for hardt av en mekaniker på et BMW-verksted, han sa noe om at det bare var en bolt jeg måtte slakke 1/2 omdreining elns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå