Jazzid Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Nybakt eier av 530DA stasjonsvogn, min første BMW. Sålangt en utrolig positiv opplevelse. 3 spørsmål: Trimming: Er det frarådelig å chippe/OBD-trimme bilen? Den går fint med 184hk, men fristelsen er stor når man ser hva som loves av trimme-aktørene her til lands. Hører gjerne noen erfaringer angående hvilken leverandør man bør velge. Tåler automatkassa dette? Lyd i bil: Som gammel bilstereo-entusiast må jeg si at original-anlegget (BMWBusinessCD) ikke er allverdens, men verst er bakhøyttalerene som låter redselsfullt. (Montert i taket) Jeg har lovet madamen dyrt å hellig at jeg ikke skal montere stort anlegg i bilen, og tenker i første omgang på å skifte ut eksisterende høyttalere bak. Men hvordan får jeg løsnet disse? Noen som har gjort dette selv? Mobiltelefon på eksisterende anelgg: Er det mulig å kjøpe adapter som gjør at man kan bruke en SonyEricsson K750i med telefon-opplegget som allerede finnes i bilen?
Stian333 Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Sp.3: Nei,du må kjøpe ett opplegg som er ment for Sony Ericsson.
mhane Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Sp 1: Søker du her på forumet finner du mye lesestoff om trimming, også av 530d. Der blir det blant annet tatt opp spørsmålet du nevner om automatkassen tåler det. Kort fortalt er det levert flere typer alt etter hvilken modell du har, men de første modellene hadde ihvertfall kasse fra GM som var dimensjonert for 390nm. Som du sikkert vet så lover enkelte leverandører opp i 500nm etter en liten modifikasjon. Jeg merket selv aldri noen problemer men det har vært tilfeller av girkasse havari. Bilen blir ihvertfall helt rå etter en oppjustering til feks 220hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå