Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihå. Etter mye jobbing å slit har vi endelig fått start på 325 turboen :D

MEN...Hadde starta den et par ganger..surra og gått litegranne..Plutselig så ville den ikke starte igjen. Gikk opp og ned på turtall "ruste" seg selv voldsomt. Dette er falskluft sikkert for har laget 4 vakum nippler på toppen av innsuget som ikke var skikkelig tette..

Så jeg lurer på hva dette kan være? Kan det være reg reima som har hoppet over en tann? Dette er ikke så vanlig så blir forundret om det er d som har skjedd. Var stram og fin.. Har laget meg en sjekk liste som jeg skal gå igjennom. Kom gjerne med innspill eller tips til hva dette kan være

- Gnist på alle plugger

- Alle dysene spruter

- Om bensinpumpa går

- Tett filter

- reg reima

- komp test på sylindrene

Noe mer jeg burde sjekke?

Skrevet

Update:

Har sjekket gnisten på alle pluggene. Der er det gnist.

Har sjekket reg. reima. Ser ut som den skal være rett.

Har sjekka dysene. Alle funker, så da får den bensin fram. Så det er verken pumpa filter eller noe.

Siden det er gnist og der er bensin, så må det da være tenningstidspunktet. Siden den ikke fyrer igang. Men d rare er at den startet og gikk i går kveld, så plutselig ville den ikke gå lenger.. :S

Skrevet

Ja har de 2 følerne på kassa. Kunne jo vært en mulighet.

Kunne jo og vært hjernen. Har en 325 hjerne til overs som er en 87 modell som jeg kunne ha testa med. Men stemmer det at visst du bytter hjerne i en bil så kan du ødelegge noen av sensorene? Det har jeg hørt om det stemmer tviler jeg på, men vet ikke. Noen som har de 2 følerene på kassa jeg kunne ha fått kjøpt?

Skrevet

Tenninga på disse bilene justerer man på rotoren? Tenninga er ikke justert enda. Heller ikke ventilene..

Har heller ikke montert dynamoen. Regner med bilen skal starte uten, siden det er et fåtall av biler som krever dynamo for og kunne starte.

Så var det den "tenningsføleren" som står på et stort hjul. Ifølge haynes er ikke dette en del av motronic sitt tenningssystem. Det stemmer vel, så den har ikke noe funksjon for og få riktig tenningstidspunkt?

Skrevet

Kan hjelpe med litt mer presise opplysninger, feks hvilken årsmodell motor og styringsenhet er osv...

Ang motorstyring er det to typer som opererer på henholdsvis 5 og 12V.

Derfor det hadde vært greit å vite hvilken type du vil ha hjelp med...

Skrevet

Motor med fordeler på siden.

Sjekket at tennkabler er på rett plass?

Motronic er et samlebegrep på systemer med feks Jetronic styring på innsprøyting og feks Bosch tenningssystem. DVS Motronic-betegnelsen sier at

motoren er elektronisk styrt på både innsprøyting og tenning.

Dette betyr igjen at Dødpunktføler forteller tenningstidspunkt.

Har du drivstoff, gnist,komp og luft må du bare begynne i ene enden og sjekke: regreim(180 grader feil?), tennkabler, osv...

Følere kan Ohmes (for brudd i viklinger) og måles om de produserer spenning (ca 1,2 -1,5V): for å sjekke om de produserer Volt må du tørne på motoren mens du måler...

Skrevet

Det jeg har sjekket.

- At registerreima er korrekt

- Gnist på alle pluggene

- Dysene fungerer

- Har sjekket at alle tenkabler er på rett plass. Står markert på fordeler hvor de skal hen.

Skal sjekke om alle sylindrene har komp og måle de følerene..

Men må jeg ha dynamoen tilkoblet på disse bilene for at de skal gå i d hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...