tmy Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Vel, i dag Lørdag 17/03 ble en kammerat og jeg stoppet i bilen min i Bodø pga x antall anmeldelser som kom inn ang en "rød bmw som sladder og kjører uansvarlig" Kompisen min ble fratatt sertifikatet, det ble beslaglagt intil videre, jeg fikk beskje om hva som skjedde, hva som kommer til å skje osv. Jeg, selv får ingen konsekvenser for det som skjedde men ble fortalt at bilen hadde fått flere klager i løpet av ettermiddagen og kvelden. Så fikk en i klassen min til å kjøre meg og han som kjørte bilen min hjem. Svingkjøringen: Vel, det var ikke direkte svinkjøring.. eller jo, var vel det. Men det var kontrolert for å si det rett ut, var ikke så drøyt og vi passet på at det ikke var folk i nærheten og sant, men den siste gangen hadde vi en litt drøy sleng for å si det sann. Politi fyren kalte det "uomtenksom uansvarlig og ukonsekvent supersleng" De sa også på politi radioen at de hadde stoppet den røde bmwen som var anmeldt samtlige ganger osv. Senere ringte en annen kammerat av meg å spurte om vi kunne bruke bilen til å hente dama hans på en fest så skulle han fylle litt bensin for meg, og på veien hjem ble vi stoppet nok en gang av politiet, de skulle da sjekke om det var samme person som kjørte bilen eller om det var meg uten sertifikatet .. Lyste inn i bilen, på oss, gikk rundt et parr ganger også videre, spurte hva vi skulle gjøre nå. Han som kjørte sa vi var på tur hjem begge 2, vi var naboer og vi bor rett oppi gata, da sa politi fyren "ja det var da enda godt, så slipper vi å følge med dere mer" Har vært en litt artig dag faktisk, sært for kompisen min som fikk litt store konsekvenser for det han gjorde, men får forhåpentligvis lappen tilbake i morgen. Jeg fikk ingenting utenom en advarsel om at jeg har ansvar for om det skjer noe alvorlig. Dette var da en av de første gangene bilen min har blitt kjørt i Bodø siden jeg nylig har fått den og kjørt den lite. Litt artig og litt flaut men sann går det!. Første gangen noen kjørte bilen i mer en 5 timer ble sertifikatet beslaglagt, høres vel litt skummelt ut spørr du meg, men men! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Huff, purken kan brenne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Ja, dette er leit.. Stor vits å lage en tråd om også Aner ikke hvor mange sånne tråder det er rundt om kring, men det er ikke få iallefall.. Uvettig kjøring får konsekvenser, enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Huff, purken kan brenne... Purken gjør jobben sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Synd at dere mista lappen å sånn,... men jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva som var galt.... Ser ikke noe kritikkverdig i det purken gjorde her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 ... ! ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmy Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2007 Også ble vi stoppet en tredje gang halv 7 i morrest, av samme politi fyren når han ikke var i tjeneste! Fy faen sier jeg bare. Vel, det er ganske kontrolert sladding, han som kjørte er sykt flink til det og har kontroll, ser ann situajonen før han sladder osv, var ingen folk eller biler i veien der vi kom. Bare en civil på andre siden av krysset. Han mistet ikke lappen heller, fikk den beslaglagt. Blir avgjort i dag hvor lang tid det tar før han får den tilbake. Mulig den kommer tilbake i dag om han er heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Han mistet ikke lappen heller, fikk den beslaglagt. Kan du fortelle meg forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Kjipt å miste lappen, men alle vet at man ikke kan/bør kjøre sånn i byene.. Selvfølgelig får det konsekvenser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Kan jeg spørre hva alderen deres er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Også ble vi stoppet en tredje gang halv 7 i morrest, av samme politi fyren når han ikke var i tjeneste! Fy faen sier jeg bare. Dere burde vel strengt tatt ha lært etter de 2 første gangene vel...? Vel, det er ganske kontrolert sladding, han som kjørte er sykt flink til det og har kontroll, ser ann situajonen før han sladder osv, var ingen folk eller biler i veien der vi kom. Bare en civil på andre siden av krysset. . Han sivile på den andre siden av krysset er vel folk, eller? - Og han kan jo være sivilpoliti for alt du vet... Han mistet ikke lappen heller, fikk den beslaglagt. Blir avgjort i dag hvor lang tid det tar før han får den tilbake. Mulig den kommer tilbake i dag om han er heldig. Rart system dere har i Bodø... Høres ut som om politiet er pappaen eller onkelen deres og at de tar lappen deres en liten stund slik at det blir slutt på leken... Vet du forskjellen på å miste lappen og få den beslaglagt? En annen sak over samme tema er at du høres ut som en voldsomt fersk sjåfør og hvis du ikke har lyst til å bli stoppet hele tiden i fremtiden kan det være greit å roe seg ned noen hakk. "Purken", som du kaller dem, stopper gjerne de som de allerede har kjennskap til er uvørne før de rekker å gjøre noe galt, og det vil nok bli småkjedelig for deg å bli stoppet for den minste ting videre fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Å leke seg slik dere gjøre er aldri helt trygt så lenge man ikke er på en bane... Jeg synes faktisk dere burde ha lært etter første gangen dere ble stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 DU sier at han som kjørt va veldig flink til å sladde osv... hjelper lite.. politiet driter i om han er flink eller ikkje... skal så lite til for å miste kontroll.. Politiet gjorde berre jobben sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Anmeldelser kalles det vel ikke,men klager.Å anmelde noen får man stort sett bare gjort i kontor tid,og er en ganske omfattende prosess med avhør.At politiet legger inn en anmeldelse på stedet er normalt,men ikke privat personer. Man kan ikke bare ringe inn en anmeldelse for å si det sånn. Uansett,så er det ikke så vanskelig å skjønne at de i denne saken er ute etter dere eller BMW.Helt typisk å være rasshøl fra dems side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmy Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2007 Joda, er vel klager vi fikk da. Han som kjørte er i begynnelsen av 20-årene for deg som lurte. Civil politiet på andre siden av krysset ja, på andre siden som sakt. var langt vekk fra der vi sladdet men var i synslinja dems. Og ja, forstår at de gjør jobben sin, sann er det bare. Og de 2 andre gangene de stoppet oss var det ikke pga sladding, fordi vi kjørte fint resten av kvelden. De sjekket bare at det ikke var samme sjofør som tidligere og spurte om vi grisekjørte fortsatt. Forskjellen på å MISTE lappen å få den beslaglagt er at den blir dratt inn over en bestemt tid også får han den tilbake, mister du den må du gjøre alt på nytt igjen for å få den tilbake. http://www.an.no/nyheter/article2657974.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå