Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som topic, takluka mi på min 92' e36 sitter bom fast, det har den gjort så lenge jeg har hatt bilen. dvs jeg kan sveive 1 omdreining hvar vei uten å komme lenger, trekket beveger seg litt og selve luka har noen små bevegelser.

lest meg fram til at manuel takluke er en svakhet, men hva er det som må skiftes for å få den opp? jeg har ikke undersøkt så mye, så fint om folk kan komme med egne erfaringer.

nærmer seg sommer og råneluke er et must! :lol:

takker for svar:)

mvh

Skrevet

Hadde det samme problemet med min da jeg gjorde det første gang. Måtte ta så hardt i at jeg var redd jeg skulle knekke noe. Men, etter at jeg gjorde det noen ganger ble det mye bedre. Dette var med vipp-funksjonen. Da jeg skulle ha takluka bakover endte det med at jeg hold på å ripe opp hele takluka. Ingen bra opplevelse. Vet heller ikke helt om jeg anbefaler å ta så vanvittig hardt i

Skrevet

Har akkurat samme problemet, det raper bare over i sveivboksen, har fått ny men er akkurat det samme!

Nye waire kanskje??

Skrevet

har smurt begge wire'ene og klarte naturligvis å ta for hardt i når jeg prøvde å sveive opp så knakk drevet. menmen..

noen som vet hvordan jeg får av selve luka? klarer ikke bevege trekket på undersiden noen vei

Skrevet

Det som er problemet ditt er at wirerne har blitt flyttet feil i forhold til hverandre så de brytes mot hverandre. Løsne alle deler innenfra, dra ned trekket som er limt på takluka og finn en skrue på hver side av luka nesten helt frem mot solskjemene. Deretter kan du ta av hele takluka, line opp wirerne igjen og til slutt sette det sammen igjen :) Det gjorde jeg, og det funka som bare det på min E36..

Skrevet
Det som er problemet ditt er at wirerne har blitt flyttet feil i forhold til hverandre så de brytes mot hverandre. Løsne alle deler innenfra, dra ned trekket som er limt på takluka og finn en skrue på hver side av luka nesten helt frem mot solskjemene. Deretter kan du ta av hele takluka, line opp wirerne igjen og til slutt sette det sammen igjen :) Det gjorde jeg, og det funka som bare det på min E36..

yes, jobba med den igår kveld, fikk av luka og min far konkluderte med det samme som du skriver her. takk;)

har også planer om å rense hele dritten da det er merkelig mye dritt i hele systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...