Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du merker effekt av grenrøret.. :)

Har en kamerat som har montert effektpotte på sin 318i, og han påstår at han merker effektforskjell, men jeg tviler.. :lol:

Skrevet
hehe. var en her i forumet som skulle selge grenrør. å han skreiv at det ville gi 20 hk mer.. men det er vel høyst usakelig:P

umulig.. :P

Skrevet

Grenrør gir effekt, men ikke så mye som 20 hester på en standard motor. Kvasskam+Grenrør derimot gir mye. En kamerat av meg monterte grenrør på en gammel 518i og han merka stor forskjell.

Skrevet

Tror alle eksosmods gir en rik dose av placebo effekt pga godlyden :-)

Effektøkning er kun med full friere eksos, med grenrør, men eksos alene gir ikke mye.

BMW laget gode eksossystemer, ville ikke fjernet katalysator på orginal motor, med effektanlegg kunne det vært lurt med high flow kat, men noe ekstra av det tror jeg ikke det blir.

Det er kun med modda motor, kvasskam, porting og polering det begynner å monne litt av det, kommer man så langt må man strengt tatt gjøre litt med motorstyring for at alt skal gå rett.

Skrevet

Jeg merka ingen ting med simmons på min 318 is.... litt annerledes lyd, men ikke noe effekt akkurat.

Ruster også no innigranskævven... er jo billig hvertfall..

Skrevet

Med grenrør kan du få 10% økning altså 170 hk så får du 17 hk mer, men tror ikke du merker store foskjellen. jeg skal kjøpe meg grenrør som går fra blokka å bak, men det er for det meste for å få fin lyd:)

Skrevet

Les høyere opp...

Bilsport modda en opel kadett GSI 16v for noen år siden, og benka den etter alle modsa.

Når de hadde chippa den og satt på kn filter og testet en hel haug med effekt anlegg, hadde de 172 hk på framhjula ellerno...

Huskaer ikke hva den ble benka til før de gjorde noe med mororen, men det skal vel være over 150 hk i den originalt sies det.

Så chip filter og eksos= ca 20-25 hk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...