schnellfahrer Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Jeg skal muligens handle en E36 og har en god del spørsmål om denne bilen. Håper dette er rette sted for å få svar på en del av de tingene jeg lurer på. Var å prøvde en '95 320AT i går. Denne har et klimaanalegg som har en skruknott for hver sone (ikke digitalt). Var dette eneste alternativ på '95-modellene eller kunne du også få digitalt klima? Er dette klimaanlegget helautomatisk? Med andre ord, kan en bare sette en temperatur så styres vifter automatisk? Er '95-modellen galvanisert? Hvor er rustfellene på disse bilene? Serviceheftet var fraværende. Bilen ble bruktimportert for noen år siden. Er det noen som helst måte å hente ut servicehistorikk, enten fra bilens elektronikk eller fra et BMW verksted? Hvis km.stand er tuklet med, er det noen måte å avsløre dette på? Har lest at tuklede teller vil vise en stjerne bak km.stand. Bilen hadde et originalt stereoanlegg med 10 høyttalere. Kom denne løsningen med ekstra amp. også? (under setet e.l.) Er det noe jeg bør vite om denne modellen? Typiske feil? Oppgraderinger som kom i '96 som gjør '95-modellen mindre attraktiv?
Frakk2000 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Det er _egentlig_ bra at det er manuell klima, da er det mindre som kan gå galt. (Elektronikk). Hvis serviceheftet mangler, og det er ingen historikk, så ville jeg ihvertfall ha tatt maskinen på en NAF test.
Jan e34 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Den er galvanisert. Men ikke hele bilen. Rust er vanlig på kanaler og i skjøter på panser/koffertlokk/dører. Det er vanskelig å få tak i servicehefte fra Tyskland. BMW Norge tror jeg skaffer service hefte for tiden bilen har vært i Norge, hvis servicer er tatt hos merkeverksted. Forsterkeren sitter i venstre bakskjerm. Vanlige feil? Bærekuler og foringer i bakstilling.
schnellfahrer Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Takk for tilbakemeldinger! Bilen er tilsynelatende i meget god stand. Ingen synlig rust. Interiøret er mer eller mindre slik det var da bilen rullet ut av fabrikken for 12 år siden. Motoren er helt ren og tørr. Uvanlig syn når en er vant til å kjøre japser. Foringene er byttet med forsterkede deler.
Jan e34 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Du får poste noen bilder hvis det blir noe! Tror det var i 96 at facelift grillen kom, men hvis bilen er så bra spiller ikke det noen rolle i mine øyne.
-Anders- Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Faceliftfronten kom på biler registrert som 97 modeller. Men det er jo en billig oppgradering om bilen ikke har det.
mossel Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Takk for tilbakemeldinger!Bilen er tilsynelatende i meget god stand. Ingen synlig rust. Interiøret er mer eller mindre slik det var da bilen rullet ut av fabrikken for 12 år siden. Motoren er helt ren og tørr. Uvanlig syn når en er vant til å kjøre japser. Foringene er byttet med forsterkede deler. Litt OT: men når ble Porsche og VW japser?
schnellfahrer Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Skrevet Mars 21, 2007 Hehe. Passaten er konebil og Porschen er sommerbil. Har hatt Mazdaer og Toyotaer som vinter/jobbil. Nå blir det bare tyskere i oppkjørslen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå