albjorkl Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 idag når jeg startet bilen min, så var den litt rar, for å si det sånn. den jaget liksom av og til, gass responsen var ikke helt sånn som den bruker og være.. men uannsett, jeg gikk ut og startet bilen i mårrest, å kjøre computern blinket om at det var lite kjøle væske, som den altid har gjort, uannsett om det er lite eller mye væske i tanken. bilen sto å gikk på tomgang, til jeg hadde vært inne å kledd på meg, så kjørte jeg kansje 5-7 min med bilen, på rolig kjøring i 3 gir. i 35-40km/h. å da oppførte den seg litt tullete også, da var heller ikke gassresponsen 100%.. så nå nettop var jeg ute å skulle prøve å finne ut hvorfor den var sånn, å da oppdaget jeg at tanken va SLEIKET!! bilen gikk ikke opp til koke punkt. men den var nåkk ganske varm. (der sto vell klansje nålen på det meste.) jeg har fylt ny kjøleveske nå, men jeg ska få mere nå snart, å fylle på så tanken er full. jeg kvellte på en liter, å det drakk den rett i seg. så når jeg får ny ska jeg prøve å starte den opp igjen. men det jeg lurer på, kan det ha skjedd noe styggt? hvordan sjekker jeg om alt er ok med motoren? fordi etter som jeg har hørt så er jo m20b25 sine topper utrolig varme svake.. jeg håper på svar fortest mulig. i og med at jeg er ny med bmw, så har lite peil. mvh aleksander bjørklund.
R.E.H Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 gå over kjølesystemet å se etter ødelagte slanger eller lekkasje i noen sammenkoplinger til radiator for eks.. funker ikke check control lampene i taket? finne du ingen lekkasjer så kan du jo begynne å tenke på noe mere "alvorlig".. hvordan ser olja ut for eks?
albjorkl Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 gå over kjølesystemet å se etter ødelagte slanger eller lekkasje i noen sammenkoplinger til radiator for eks.. funker ikke check control lampene i taket?finne du ingen lekkasjer så kan du jo begynne å tenke på noe mere "alvorlig".. hvordan ser olja ut for eks? nope ingen lekasjer.. næi, det har vært ei jævla dårlig ledning på den kjølevæske tanken, å da har den kødda litt.. men har vært å fixa det nu, så funke den dær check lampa i taket.
albjorkl Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 hva er mer alvorlig da? bilen starter å går.
bård Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Mer alvorlig er vel toppakning, men kan jo være at du har en liten lekkasje som du ikke ser v tomgang, men som kanskje kommer når du presser bilen litt. Det er ikke vått inne i kupeen heller? Hvis nåla ikke gikk lengre enn vist på bildet tror jeg ikke toppen er gått, er vel helst på kald motor det går galt, eller v skikkelig varmkkjøring.. Men hvis den oppfører seg litt rart og dårlig drag så kan det tyde på at f.eks pakningen er dårlig. Men sjekk olja, hvordan den ser ut..
albjorkl Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Mer alvorlig er vel toppakning, men kan jo være at du har en liten lekkasje som du ikke ser v tomgang, men som kanskje kommer når du presser bilen litt. Det er ikke vått inne i kupeen heller?Hvis nåla ikke gikk lengre enn vist på bildet tror jeg ikke toppen er gått, er vel helst på kald motor det går galt, eller v skikkelig varmkkjøring.. Men hvis den oppfører seg litt rart og dårlig drag så kan det tyde på at f.eks pakningen er dårlig. Men sjekk olja, hvordan den ser ut.. nei, det er ikke vått inne i kupeen. hva skal jeg se etter når jeg sjekker olja? fargen? bilen hadde ikke akurat dårlig drag, men jeg måtte trø litt extra for at den skulle "komme".. vis du skjønner.. det gikk helt fin å kjøre i 30-40..
weheeE34 Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 olja får en brun/kvit crem aktig farge dersom der er vann i olja... dersom det er lenge siden du har skiftet olje tipper jeg at den skal vær svart dersom den er "normal"
Ivanrogov Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 Ta en Komp-test om du er veldig usikker. Ellers er det jo bare og vente og se om den koker, drikker kjøleveske, kjøleveske i olja, olje i kjøleveska, eller hvit gugge i topplokket. Den er jo et hakk over driftstemperatur på det bildet du viser oss, så jeg tror nok det går bra
albjorkl Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Ta en Komp-test om du er veldig usikker. Ellers er det jo bare og vente og se om den koker, drikker kjøleveske, kjøleveske i olja, olje i kjøleveska, eller hvit gugge i topplokket. Den er jo et hakk over driftstemperatur på det bildet du viser oss, så jeg tror nok det går bra hva skal kompen ligge på da? skal ta å gjøre det idag. hvis den drikker kjøleveske, hva kan ha skjedd da? ja, jeg håper det har gått bra
Ivanrogov Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 komp skal være så gjevn som mulig på alle syl. Max avik vet jeg ikke hva er. Muligens MAX 0.7. Om den drikker kjøleveske så har du enten lekasje en plass, eller at det kommer vann inn i motoren din, (gåen topp/blokk/pakning)
albjorkl Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 komp skal være så gjevn som mulig på alle syl. Max avik vet jeg ikke hva er. Muligens MAX 0.7. Om den drikker kjøleveske så har du enten lekasje en plass, eller at det kommer vann inn i motoren din, (gåen topp/blokk/pakning) kvellte på en liter her om dagen da det skjedde, å da drakk den det rett i seg.. å nå nettop hadde jeg på en liter til, å det drakk den rett i seg, på nytt.. normalt? ? ? kan den virkelig være så tørst? hadde start på den nå for første gang siden det skjedde det her om dagen, å da gikk den helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå