Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 I morgen skal jeg sette fra meg bilen og få den opplakkert igjen, men i den forbindelse så lurer jeg litt på om det er noen forhåndsregler jeg må ta hensyn til når jeg får den hjem igjen. Og hvor lenge jeg bør vente før jeg polerer eller lakkforsegler bilen. Får litt forskjellige svar når jeg prater med andre, og selv så har jeg ikke anelse. Finnes det noen her som har peiling på lakk og sånne ting, så blir jeg veldig glad for hjelp
bård Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Det er det vel lakkereren som svarer best på. Har jo litt å si hvilke produkter han bruker og hvor lenge han kjører varme i boksen hvis han har varme i det heletatt.
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 OK. Burde jo egentlig ha tenkt såpass langt selv, at det kommer an på hvilke produkter som brukes. Det finnes vel endel der ute. Og hvis det finner flere måter å gjøre dette på, er det nok lakkereren som skal gjøre jobben som kan svare best på mine spørsmål. Jeg blir bare litt forvirret når det vanker flere forskjellige advarsler for hvordan jeg skal gjøre ting etterpå.
Ronny M Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 I morgen skal jeg sette fra meg bilen og få den opplakkert igjen Igjen? Gjør du dette ofte?
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 He he, nei det var ikke sånn ment.
R.E.H Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 14 dager fikk en kompis av meg beskjed om hos han som lakkerte bilen for å være sikker på at alt er 100% tørket eller hvordan det var.. men den bilen er enda ikke brukt voks etc på og ser ut som om den er helt ny! tror ikke du trenger å tenke på polering.. bare spyl bilen "ofte"..
Gjest Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 kan jeg spørre hvor mye du må ut med for å lakkere opp e39en...?? Har selv en bil som jeg har veldig lyst å få lakkert opp... har inntrykk av at prisene på lakk rundt om varierer mye...
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Jeg skal betale 14 000,- + mva. altså 17 500,-. Sjekket litt rundt forbi, og tilbudene varierte fra 17 500,- til 25 000,-. Den prisen inkluderer oppretting av venstre hjørne (en kar var borti bilen i vinter), retting av en tidligere dårlig opprettet høyre fremdør og fjerning av rust på fremdørene. Hele bilen skal lakkeres bortsett fra takplaten. Må vel si meg godt fornøyd med pristilbudet.
Gjest Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 oj.. dette høre ut som en kjempe pris. dette er hos en seriøs aktør og du får kvitering?? skal du lakkere inni dører også??
zephyr23 Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 vent med å polere/ vokse eller å bruke lakkforsegler ca en måned i etterkant, for da er lakken helt gjennomherda, og alle løsemiddlene har fått fordampa ut !
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Jeg ble også litt overrasket da jeg hørte prisen, og måtte spørre flere ganger om hva han skulle ta. Hadde da vist ham alle feil jeg visste om, og fikk til svar at hele bilen skulle taes. Ved rustfjerning inni/under dørene, går jeg utifra at han lakkerer dette opp igjen. Det kom helt sikkert til å dukke opp mer underveis sa han også. Det gjør det alltid. Dette er et godkjent verksted, og jeg får 2 års garanti på jobben.
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 OK. Ca. en måned. Noen sier en uke, da MÅ jeg polere, ellers vil lakken bli stygg. Andre sier to måneder.
Gjest Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 ikkje værst! du må få lagt ut noen bilder av resultatet når du får bilen tilbake! kan jeg spørre hva navnet på lakkerings verkstedet er? eventuelt send det på pm. kanskje det må bli en trondheims tur på meg til våren..
Kenneth520IA Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Ja, du skal ikke se bort fra det. Tenkte jeg skulle ta bilder før/etter, og legge ut når jeg får den hjem igjen. Skal få opplakkert noen småting, og bytte lykter i samme slengen, så det kommer til å bli en helt annen bil. Gleder meg noe vannvittig .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå