Gå til innhold

320i M52 lite ork på tomgang? #PROBLEM LØST#

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slenger ut en tråd for å få litt tilbakemeldinger.

Har kjørt med bilen ca.6 mnd nå og det er en ting jeg har merket meg:

Jeg synes motoren er veldig lett å kvele når man skal ta løs... Har kjørt litt forskjellig type biler tidligere, men har aldri opplevd at det har vært et problem. Det virker som om det ikke er noe ork i motoren i det heletatt under 1000 o/min.

Synes også at clutchen må slippes veldig langt ut før at den begynner å ta... Er dette mulig å justere? Vil at den skal begynne å ta med en gang, slik den gjorde på den gamle e30 323en min... :D

• 2 months later...
Skrevet

Har skiftet toppakning på bilen og i den forbindelse måtte jeg ta av vanosen. Før vi bemonterte den syntes vi det så ut som om den ikke sto riktig (avstander mellom kjeder og merker og kam-stillinger), så når vi monterte den sammen igjen gjorde vi det slik det står beskrevet på www.pelicanparts.com

Resultatet er at motoren nå er mye sterkere rundt tomgangsturtall, og det å ta løs minner nå mer om slik det var med den gamle E30 323'en min: Slipp clutchen sakte ut og den begynner å rulle sakte framover. Trenger med andre ord ikke å gi gass samtidig (så lenge jeg ikke står i en bratt bakke)!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...