Råtassen Skrevet Mars 18, 2007 Skrevet Mars 18, 2007 Pedalen min begynte å bli litt "svampete" her om dagen og hadde dårlig bremseeffekt så jeg byttet bremsevæske og luftet systemet. da ble pedalen mye bedre enn den noen gang har vært det 1/2 året jeg har hatt bilen, men så etter noen dager begnner den å bli dårligere igjen. Må trykke hardere og den tar lengre inn. Så jeg tipper jeg har en bitteliten lekasje ett eller annet sted? Men merker ikke at det minker på bremsevæska engang. Er det noen spesielle steder det pleier å begynne å lekke på disse bilene? og hvordan kan jeg finne den hvis den er mikroskopisk liten? takker for alle innspill
CSM Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Forutsetter at bremse-klosser/skriver er iorden... Trykk pedalen så hardt du klarer. Sjekk bremseslanger, kalippere (for tetthet rundt stempel) og tilkoblinger for evt. lekkasje. Men blir bremsene dårligere uten at væska går under minimumsmerket, så er det nok noe annet... Kanskje er bremsekraftforsterkeren utslitt/(lekk internt)? Test om du pedalen blir hardere når du trykker pedalen ned flere ganger etterhverandre. (Det skal den bli og forbli om ikke det er luft i systemet eller noe slipper trykk...) Hold nede pedalen på det siste tråkket, start motoren og kjenn om pedalen suges ned mot gulvet av vakuumet i motoren. Gjør den ikke det, kan det være trøbbel med vakuum; ødelagt envegsventil på slangen til innsuget på motoren/sprekt slange eller problemer i bremsekraftforsterkeren. Hvis bremsene først blir veldig dårlige etter noen km når en kjører, kan det være at en/flere av kalipperene har satt seg og henger på... slik at bremseveska koker. Da er bremsene VELDIG varme når en stopper og lukter svidd, men det ville du merket... Jeg har ingen spesielle tips vedr. E34; noen andre..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå