Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så jævla lite smart at jeg sist lørdag sa ja til å kjøre dama til Lagunen kjøpesenter. Og selvsagt skulle alle reise hjem på samme tid. Det resulterte i at jeg brukte 1 time og 3 kvarter på å kjøre knappe 500 meter. Brukte en time bare på å komme ut av parkeringshuset. Dette resulterte i at bilen begynte å gå varm etter litt over en time. Hadde stoppet og startet bilen ca 10 ganger på vei ut av park.huset (pga eksos) før den begynte å bli varm. Trillet bilen nedover bakken og startet den kun når jeg måtte. Mot slutten måtte jeg ha bilen i gang hele tiden og da nærmet nålen på varmtvannet fartruende det røde merket.

Satte på varmeapparatet på full varme, og det hjalp, samtidig som at jeg kom inn på hovedveien og fikk bilen opp i fart (30km/t). Da sank temperaturen raskt ned mot normalen. Det jeg lurer på er om viften kan være dårlig? Stod relativt nærmt bilen foran meg i køen, kan dette ha noen betydning for lufttilstrømningen??

Takker for svar!

Skrevet

Er det mekanisk vifte i denne?Kan i så fall være greit å sjekke om det er noe slark i denne.

Bare å ta i vifte bladet å lirke litt fram og tilbake på det(i lengderetting av bilen selvsagt).Da kjenner du fort om det er noe slark.

Varmeapparat kan være greit å redde seg med i nødstilfeller,siden dette stortsett er nok.

Skrevet

Er ganske sikker på at det er viskosekoblingen som er gåen.

Det er den dingsen som selve viftebladet er skrudd fast på. Koster litt for en ny, men er vel verdt pengene(Billigere enn motorhavari)

Skrevet
Er det mekanisk vifte i denne?Kan i så fall være greit å sjekke om det er noe slark i denne.

Bare å ta i vifte bladet å lirke litt fram og tilbake på det(i lengderetting av bilen selvsagt).Da kjenner du fort om det er noe slark.

Varmeapparat kan være greit å redde seg med i nødstilfeller,siden dette stortsett er nok.

Det er Viskosekobling.

Mener å ha hørt at man kan teste den. Ved å stoppe viften med en avis når bilen er varm og står i ro. Stopper den er Viskosekobling gåen, stopper ikke viften eller det er motstand virker den. Stemmer det?

Skrevet

Skjedde det samme med meg i kø i Bergen også. Fra Lagunen faktisk:p Ble mye kø-sluring og tett opptil nærmeste bil. Stoppa bilen og fikk etterhvert kjørt den til nærmeste verksted, for å sjekke om det var noe alvorlig. Det viste seg å ikke være noenting sa de, står bilen på tomgang lenge går den ikke varm, men i kø skjer det... Tenker kanskje at kompinasjonen mye varm eksos og luft rundt bilene, kombinert med motstand hele tiden var det som gjorde det. Har ikke sjekket mer opp i det, men nå holder jeg meg godt unna kø også da...

Bjørn

Skrevet

Skjedde det samme med meg i kø i Bergen også. Fra Lagunen faktisk:p Ble mye kø-sluring og tett opptil nærmeste bil. Stoppa bilen og fikk etterhvert kjørt den til nærmeste verksted, for å sjekke om det var noe alvorlig. Det viste seg å ikke være noenting sa de, står bilen på tomgang lenge går den ikke varm, men i kø skjer det... Tenker kanskje at kompinasjonen mye varm eksos og luft rundt bilene, kombinert med motstand hele tiden var det som gjorde det. Har ikke sjekket mer opp i det, men nå holder jeg meg godt unna kø også da...

Bjørn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...