Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fersk BMW eier og håper på noe tips her.

Har bestilt 8x17 felger med 225/45-17 dekk og lurer på hvordan dette blir uten senking?

Hvis det blir aktuelt bør jeg muligens senke den noen millimeter.

Når det gjelder senking vil jeg ha den ned 30-40mm og ser at settene har ulik høyde foran og bak.

Bare lurer på hva som anbefales?

Kjempefint hvis noen har bilder av E46 med 17" hjul med og uten senking.

Setter pris på all respons.

Skrevet

Du burde ikke ha noen problemer med og senke bilen 30-40 med 17", personlig ville jeg valgt en større felg dimensjon som 18-19, hjulbuene er såpass store at dette ikke vil se ekstremt ut. Jeg kjører selv E46 med 225/40-18" hjul og 30/30mm senk, jeg har planer om og vil anbefale og senke den 50mm foran og 40mm bak, da "henger" ikke hjulbuene over hjulene de følger heller kanten på hjulet noe som mange mener ser penere ut. Grunnen til at det er pent med mindre senk bak en foran er vel det at hjulbuen til E-46 er dypere bak en foran.

Skrevet

Takk for bra info :)

Grunnen til at det ble 17" er at det blir mange mil om dagen på dårlige veier.

Denne pendlingen gjorde også at valget falt på liten motor.

Lurer på Cobra fjærer, har kun brukt det på gamle biler før, men regner med at det er grei kvalitet.

Skrevet

Jeg har egentlig veldig liten kunskap om fjærer men vil tenke meg at de som selges over disk i norge er av en relativt godt kvalitet med tanke på at de godkjennes med meget strenge krav til sikkerhet.

Jeg lurer også på om det er mulig og få noen bilder av E-46 med 50/40 senking, vis noen har erfaring med denne senkingen hadde det hvert fint med litt info.. Hvor stor differanse på innpressen er det som sies at skal gå fint?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...