Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å invistere i Powerflex foringer i bærebroene framme og i Svingarmene bak 8). Men eg ser at det er to forskjellige typer foringer framme på bærebroene hos GS-bildeler. Den ene typen er Exentrisk(hva betyr det?) og den andre er vanlig powerflex. Hva skal eg ha på min 94 320ci?? er prisene på GS pr par eller pr stk? og er det noe stress å bytte selv? og er det eventuelt noen andre plasser som er billigere på Powerflex?

Takker for all hjelp :wink:

Skrevet

Powerflexforinger er jo en del stivere enn orginalforinger og mye enklere å montere.

Jeg har en del Powerflexforinger på bilene mine og jeg syns det fungerer greit.

Det er også en del som anbefaler Superflexforinger da disse skal vere en del bedre enn Powerflex, men har ikke prøvd disse selv.

Her er dette diskutert litt

Skrevet
eksentrisk betyr at hullet ikke er sentrert i foringa.. (hullet ligger utenfor senteret...)

noen fordeler eller ulemper med eksentrisk foring? og kan jeg montere en eksentrisk foring viss eg orginalt har sentrisk foring??

Skrevet

Eksentriske foringer gir bedre styrefølelse i rattet. Eksentriske foringer kan du montere selv om du har sentriske nå.

Er det noen som vet med sikkerhet om man må ta hjulstillingskontroll etterpå, noe jeg gjetter på at man må?

Skrevet

Du trenger vel bare grunnleggende håndverktøy, jekk/bukker og blåselampe/varmluftpistol... og mange gode banneord tilgjengelig... trenger ikke noe serlig mer enn det, såvidt jeg vet.

Skrevet

Monterte eksentriske bærearmaforinger bak på min gamle e30 touring.. Stilte de slik at spissinga blei en hel del bedre.. Stilte begge likt i bærearmen, og det blei strøkent på hjulstillingskontrollen.. Slitte ikke dekk på innsida bak i det heletatt etter det..

Skrevet

I og med at slike Powerflexforinger/Superflexforinger er hardere enn de originale gir de da mer ulyder/støy i bilen under kjøring (spesielt på dårlig vei)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...