JoCCe Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 Lurer på hva som skal til får å få en orginal 320 godkjent ombygd som 325. Dempere og fjærer er vell samme? Er det kun skivebrems fra 323 eller 325 som skal til? Mye jobb og bygge om dette? Joachim
Aroid Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 vist det er snakk om E30 så må du bytt: -hovedbrems sylinderen -Bærearmer bake i fra 323i,325i eller fra stasjonsvogn som har skive bremser bak. -Ventilerte bremser foran. -fjærbein foran i fra 325i som har 50mm fjærbein. -Trenger også stabstag bak. det er vell det meste som trengs.
oddis Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 -fjærbein foran i fra 325i som har 50mm fjærbein. 51mm. Batteriet må også flyttes bak i bagasjen. Spørs hvor nøye de er på det. Du må også dokumentere fra hvor du har hentet delene (evt kopi av vognkort fra bilen du har tatt delene fra/ kvittering på delekjøp.)
D.Toft Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 Batteriet må også flyttes bak i bagasjen. Spørs hvor nøye de er på det. hvorfor må det bak? fordi det er slik det er på org 325?
thorbis Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 trenger ikke hovedbremsesylindern nei. godkjenner uten oxo. må også bytte stabstag foran. må også ha mellomaksel til 325. bytte av diff er også greit og gjørra. batteriet bak er greit og gjørra med tanke på vektfordeling. en 325 har faktisk temmelig bra vektfordeling. mvh thorbis
D.Toft Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 er det tykkelse forskjell på stabstaget framme? 320 har? 325 har?
R.E.H Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 trenger ikke hovedbremsesylindern nei. godkjenner uten oxo. må også bytte stabstag foran. må også ha mellomaksel til 325. bytte av diff er også greit og gjørra. batteriet bak er greit og gjørra med tanke på vektfordeling. en 325 har faktisk temmelig bra vektfordeling.mvh thorbis du må nok skifte hovedbremse sylinderen ja! når man har tromler bak så er det litt spesielt med bremsesylinderen.. den har en holdetrykks ventil som holder et visst trykk i systemet til bakre krets elns.. og den må byttes ved skifte til skiver..!
JoCCe Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 ok. snakket med en som skal selge en 320 med 325 motor og drivverk så. Noen som har blitt stoppet å fått bot osv grunnet ikke godkjent ombygging?
Frode_E30 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 ok. snakket med en som skal selge en 320 med 325 motor og drivverk så. Noen som har blitt stoppet å fått bot osv grunnet ikke godkjent ombygging? Godkjenning og greier er bare tull på de bilene, tut å kjør, ingen som ser forskjell uansett!
ehrnst Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 jeg klarer å se forskjell Sjansen for å bli stoppet i teknisk å tatt for dette er minimal, men la oss si at når du drar på eu-kontroll om to år eller noe. da skal vedkommende som utfører kontrollen prøve bilen en tur, da burde han fort skjønne det ikke er en b20-motor som står i. og han MÅ egentlig melde fra til tilsynet å du må på kontroll. Om vedkommene gjøre det vil tiden vise
Frode_E30 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 jeg klarer å se forskjell Sjansen for å bli stoppet i teknisk å tatt for dette er minimal, men la oss si at når du drar på eu-kontroll om to år eller noe. da skal vedkommende som utfører kontrollen prøve bilen en tur, da burde han fort skjønne det ikke er en b20-motor som står i. og han MÅ egentlig melde fra til tilsynet å du må på kontroll. Om vedkommene gjøre det vil tiden vise En vanlig mekaniker på et vanlig verksted driter loddrett i om man har byttet fra b20 til b25. Dessuten vet de jo ingenting om bilen.. kan jo selfølgelig være at mekanikeren har hatt bmw og vet litt om dette, men de vil heller ikke sladdre på kundene sine, og dessuten er en eu kontroll ikke akkurat noe de tjener penger på. så de går aldri i detaljer - tid er penger!
thorbis Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 trenger ikke hovedbremsesylindern nei. godkjenner uten oxo. må også bytte stabstag foran. må også ha mellomaksel til 325. bytte av diff er også greit og gjørra. batteriet bak er greit og gjørra med tanke på vektfordeling. en 325 har faktisk temmelig bra vektfordeling.mvh thorbis du må nok skifte hovedbremse sylinderen ja! når man har tromler bak så er det litt spesielt med bremsesylinderen.. den har en holdetrykks ventil som holder et visst trykk i systemet til bakre krets elns.. og den må byttes ved skifte til skiver..! neida funker utmerket fint uten. jeg har kjørt med det sånn i en halv sesong jeg og bremsene funker helt fint ingen problemer med det.
Aroid Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 trenger ikke hovedbremsesylindern nei. godkjenner uten oxo. må også bytte stabstag foran. må også ha mellomaksel til 325. bytte av diff er også greit og gjørra. batteriet bak er greit og gjørra med tanke på vektfordeling. en 325 har faktisk temmelig bra vektfordeling.mvh thorbis du må nok skifte hovedbremse sylinderen ja! når man har tromler bak så er det litt spesielt med bremsesylinderen.. den har en holdetrykks ventil som holder et visst trykk i systemet til bakre krets elns.. og den må byttes ved skifte til skiver..! neida funker utmerket fint uten. jeg har kjørt med det sånn i en halv sesong jeg og bremsene funker helt fint ingen problemer med det. Ja men det blir en problem vist du skal godkjen bilen med 2.5 da må man ha i fra 2.3/2.5i for vist man begyn å regn ut areal på stempler og hvor stor trykk flater det er så blir det feil på bremse utveksling imellom fram og bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå