Padi Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 Hei Er det noen som vet loadindex på dunlop SPORTMAXX XL i dim 225/35 x 19" og 255/30 x 19"
Kai-P. Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Her kommer svar, 225/35x19 har lasteindeks på 88, mens 255/30x19 har lasteindeks på 91 ifølge denne siden: http://www.dunlop.de/de/data/tyre/fr10car.html
Padi Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Kempe takk for svar. Men hvor kan jeg finne ut hvor stor Loadindex jeg må ha på min bil.
Padi Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 kjempe. Jeg så det stod 89 som minimum. Da har jeg et problem,fordi framdekkene som jeg har bestilt er 88Y. Har dette noen betydninge eller... Prøvde å se inne på dekkonline.com for å finne dekk som hadde større index en dunlop,men i denne dimmen var det ikke noen som hadde det. Så at det stod f.eks 88Y på noen dekk også 88W på noen og på noen kun ZR. Ka betyr dette..
Padi Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Jeg har fått vite at det som står i vognkortet mitt ikke behøver og være det rette indexen for min bil. Dette fordi min bil er bruktimportert og da tar de og skriver inn den indexen som er på de dekkene den kommer med over grensa. Så det jeg lurer på er om det er noen med en 320 dat touring 03 model som ikke er imporetert som kan se i sitt vognkort hva som står der.
Kai-P. Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Med forbehold så tror jeg nok at minimum lasteindeks på 89 er riktig på din bil, jeg kjører E34 og har minimum lasteindeks på 91, jeg ville tatt en telefon til et BMW-verksted og hørt der. De bokstavene som står sammen med lasteindeksen (eksempelvis Y eller ZR), indikerer hvor høy hastighet dekket er beregnet for.
Padi Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Skrevet Mars 21, 2007 ok takk for svar. Men går det og få bilen registrert med mindre loadindex på framakselen.som fra 89 til 88... Er det noen som hvet dette eller.. Dekkene mine er 88Y med XL(Extra Load) så eg har ikke noe problem her.Eller problemet er at jeg ligger et tall under lovlig index. Hadde vært kult og fått disse felgene med dekk inn i vognkortet.Da kunne jeg bare slengt det fram ved en eventuelt kontroll he he. De kommer garangtert til å spør om dette er lovligt..
Kai-P. Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Ta en telefon til merkeforhandler, de sitter med alle opplysninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå