Gå til innhold

Det vanskelige valg! Hvilken Ny-bil skal en velge?

Hakon
 Share

Hvilken NY-bil velger man ?  

67 stemmer

1. 1. Hvilken NY-bil velger man ?

• BMW E70 X5 3,0d
      16
    • BMW X3 3,0d (286hk) heter vel dS eller noe?
      0
    • BMW X3 3,0d
      0
    • BMW 330Xd Touring
      5
    • BMW 330Xd Coupè
      29
    • BMW 530Xd Touring
      13
    • Mercedes Benz ML Diesel V6
      3
    • Audi Allroad Diesel V6
      1

Anbefalte innlegg

En i min familie spurte meg til råds ang nybilkjøp, og for moro skyld tenkte jeg å la dere på forumet si deres mening. :D

En redegjørelse for deres valg hadde også vært interessant.

Det er ikke jeg som har valgt modellene, så det er åpenbart at personen som skal ha bilen er usikker på om man trenger stor plass, høy bil, eller liten bil med mindre plass.

4WD og diesel var et must.

Nu er jeg spent på resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke lett! Var jo ikke like biler i det hele tatt.. Men liker ikke designet på x3 så den er ute. Den nye coupen er jo kjempe fin, men hadde ikke valgt diesel i en sånn bil.

3 serien er jo fin, men da med m-sport, samtidig er det mange 3 serier ute og ikke så mange 5 serier så hadde heller valgt den. (5 serien)Men i den stasjonsvognklassen hadde jeg heller valgt den nye allroaden fordi den faktisk er grisefin...

Samtidig er nye x5 helt rå, med ryggekamera og en del av det moro utstyret man kan få til den er den sinnsykt. Hadde blitt en av de to, ikke helt sikker.

EDIT: Glemte mlen, men det taler vel for seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Coupè'en leder her. Kanskje ikke så rart, den er jo meget lekker. Ganske forfengelig faktisk. Kanskje litt mer snerten enn X5'en, som også er et rimelig godt valg. 330xd har for øvrig en 0-100 tid på 6,5 sek, som egentlig ikke er så halv galt.

3series_3coupe_08.jpg3series_3coupe_06.jpg3series_3coupe_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. vanskelig. Jeg ville enten valgt E92'en eller Audi Allroaden faktisk..

Har prøvekjørt Allroaden med både 2,7 og 3,0 TDI motor..... veldig fin bil det, men mindre kjøre-glede enn noen BMW.. hehe

Det kan stemme. Jeg har aldri kjørt BMW med drift på alle hjul, og det er hovedgrunnen til at jeg ville valgt Audi'en.. Satt på med en slik i vinter, og jeg ble mektig imponert over hvordan den taklet både snø og is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte en 330d Coupè i dag. Må bare si at det var en fantastisk fin bil. Ikke sikker på om den hadde active drive, men den var i alle fall ufattelig fin i kjøre-følelsen. Satt noen overraskende fine 19" vinterdekk på bilen som egentlig gjorde jobben relativt greit (vinterdekk tatt i betraktning) Automat-gearkassen var også av en annen verden enn det man vanligvis finner i en BMW. Perfekt er det eneste ordet som beskriver bilen. Føltes egentlig ikke spesielt rask, men mye mindre turbo-lagg enn den gammle Dieselmotoren i E60'en. Tror de mindre bensinmotorene er et meget godt valg om man vil ha noe litt mer moderatt

Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...