Garasjesalg Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Vel vel, fyrte igang med turboen montert idag. Kun turbo og wg, ikke trykkrør inn til innsuget. Men da bilen hadde gått ca. 15 sekunder såg jeg at der var komt en liten knekk på returslangen, så lurer på hvor lang tid en turbo kan gå med mye trykk i returen før den tar kvelden..Slukte bilen når jeg såg knekken og retta den opp igjen. Ikke noe tegn til lekkasje, tror jeg.. Har turboen min gått i skåla?
Azeton Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Hadde også lekk ut oljereturen en gang. Bytta til armert slange og den har holdt en stund den.. Hvilke problemer så du for deg da det lakk litt olje? Eneste som indikerte på min olje lekasje var at motorolja lyste:P
Garasjesalg Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 har du lest hva jeg har skrevet? Oljeretur slangen såg jeg var en knekk på, slik at d sikkert ble litt trykk i retur slangen, slik som jeg har forstått det så brenner oljen seg fast og ødelegger tetningene i turboen dersom det er for mye trykk på returen, for oljen får jo ikke strømme fritt..
Trotto Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Så lenge du har hatt en viss oljeflyt, så har nok turboen klart seg. Det jeg ikke ville gjort under noen omstendighet er å la innsugssiden gå til friluft. Eksosgassen vil da gradvis øke turtallet og siden det ikke skapes mottrykk på innsugssiden har man ingen kontroll over turboturtallet. Men etter 15 sek. med tomgangskjøring har det nok gått bra - jeg lurer bare på hva du ville gjort om du ike hadde oppdaget knekken...hadde du dratt på for å høre turbohvining, hadde turboen nok gått løpsk. WG har ingen virkning så lenge du ikke får tilbakemelding om innsugsmanifoldtrykk.
Frode_E30 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Det er lett å bli fristet til å starte opp motoren når man er kommet så langt, men vent til du er helt ferdig! Og Armert slange til oljetur/retur er et MUST Dessuten brenner oljen seg fast pga varme, ikke trykk. Og en turbo blir ikke varm på 15 sekunder så det gikk nok bra
Azeton Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Liten mistforståelse det. Men med mindre du har kjørt motoren med på fullgass i 15 sekunder burde det ha gått bra! Hvordan klarte du å få knekk på slangen egentlig?
Garasjesalg Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Nei nei no gass..Har jo akkurat fått startet bilen så noe spesiell gassing av noe slag blei d ikke Men takk for svar... Har bare så lyst og høre turboen..Jeg blir gaaal..
Garasjesalg Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 forresten, blir d noe lyd av turboen når det ikke går rør til innsuget? Er heller ikke downpipe på den..
Bimmerlars Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 forresten, blir d noe lyd av turboen når det ikke går rør til innsuget? Er heller ikke downpipe på den.. Er da du hører den mest.. Den winer jo rett ut i friluft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå