apshai@chello.no Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Hei. Skal bruktimportere en BMW 320i cab -91 (type 3/r) fra Tyskland, og trenger ECE-bestätigung-dokument for å få registrert bilen i Norge. Er det noen som har en kopi av dette liggende for denne modellen, som du vil gi bort eller selge for en rimelig penge? Svar på PM evt. På forhånd takk. BMW Norge tar 3000 SPENN for dette, noe jeg synes er blodsuging på høyt plan. Apshai
Kjetil Sømme Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Hør med biltilsynet i Drammen. Har fått høre at de veldig ofte har dette liggende. Hadde en kompis som importerte en Mistubishi Pajero og måtte ut med 3-5000 kr for et slikt brev fra MotorForum Norge. Da han henta det og kom tilbake sa samme mannen: "Se der ja, men du kunne jo dratt til drammen og fått det gratis, for de har slike liggende!"
R Andersen Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Send en faks til TÜV i Tyskland, så ordner de papirer til deg for 60 euro. Jeg gjorde det når jeg importerte bil i fjor. Står kontaktinfo til TÜV på www.tyskland.org
apshai@chello.no Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 Trafikkstasjonen i Drammen sa at jeg ikke nødvendigvis trengte ECE-dokumentet, men en eller annen dokumentasjon på støy. Vet noen om dette kan dokumenteres på en annen måte enn via ECE-bestätigungs dokumentet ??? Kan BMW Norge eller muligens noen fra BMW CCN hjelpe meg med dette mon tro ??? Svar mottas med STOR takk. Jeg har ikke lyst til å sløse bort 3000 spenn eller 100 euro på dette papirarket hvis jeg ikke absolutt må ... Mvh apshai
Kjetil Sømme Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Trafikkstasjonen i Drammen sa at jeg ikke nødvendigvis trengte ECE-dokumentet, men en eller annen dokumentasjon på støy. Vet noen om dette kan dokumenteres på en annen måte enn via ECE-bestätigungs dokumentet ??? Kan BMW Norge eller muligens noen fra BMW CCN hjelpe meg med dette mon tro ??? Svar mottas med STOR takk. Jeg har ikke lyst til å sløse bort 3000 spenn eller 100 euro på dette papirarket hvis jeg ikke absolutt må ... Mvh apshai Såvidt meg bekjent har vi ingen slike dokumenter i arkivet vårt. Men det er mulig du kan bruke typegodkjenningsnummeret til en lik bil (står i vognkortet).
apshai@chello.no Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 Da gjenstår det bare å finne noe som har en lik bil her på forumet. Noen som melder seg? Hvis jeg forsto Kjetil riktig, mente han det norske vognkortet, eller tar jeg feil der?! mvh apshai
Kjetil Sømme Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Jupp, det norske vognkortet. Men hør med tilsynet om dette holder.
apshai@chello.no Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Skrevet Mars 23, 2007 Hei igjen, Jeg gir meg ikke jeg, og oppfordrer alle (trenger egentlig bare en) som har en slik bil (kan vel også være 92 eller 93 modell, da de er like tror jeg ?!?!?), til å se i vognkortet sitt etter dette typegodkjenningsnummeret og informere meg om hva det lyder. En flaske god vin vanker til den første (eller den eneste) som melder seg. mvh apshai
Kjetil Sømme Skrevet Mars 23, 2007 Skrevet Mars 23, 2007 Jeg tror jeg vet om en som har en slik bil, jeg skal sjekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå