Gå til innhold

Demper-/fjærskifte


Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Skal snart få nye dempere og fjærer på tralla, så lurer da på hvordan andre deler enn selve demperen/fjæren som bør byttes. Har kjøpt meg "demperstopper" til demperne foran slik at de ikke bånner. Hva annet bør jeg ha? Fjærgummi? Tårnlager? Noen pakninger?

Tar i mot all hjelp. Gjerne med link til GS-bildeler (skal innom der i morgen å hente det jeg trenger)

Forresten noen som vet hvor lang tid det tar å kun sette på fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-33_0386/

Du trenger del nr. 8 fra E46 M3, den er mer holdbar. Nr. 13 kan være grei å bytte. Nr. 4 regner jeg med at du har kjøpt? Bruk M-tech hvis det er snakk om senking. Sjekk også at nr. 3 er hel, ellers vil ikke de nye demperne vare lenge.

Å bytte fjærer bak tar kun kort tid: løsne nederste bolt på demper og trampe ned brua.

Foran: Rustløser, rustløser, rustløser, banne og skru løs fjærbein, sette på fjærklemmer, ta av fjærklemmer, sette på fjærklemmer, montere, ta av fjærklemmer, skru fast fjærbein. Har jeg glemt noe? Jo, løsne mutteren på demperen før fjærbeinet tas ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse delene er vel ikke akkurat slitedeler (skiver, etc), så slikt kan jo flyttes over fra de gamle.

Husk at alle låsemutre skal kun brukes én gang. Dvs, ikke bruk gamle. Er dem gjenget opp (noe som er prinsippet til en låsemutter), så skal dem bare brukes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...