Ampfiler Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Heisann! Har ett problem med 1990 modell 520i motor. Problemet er som følger : Bilen må dyttes igang eller dras i gang i dette tilfellet, til turtallet går iltt over 3000 rpm. da klarer man å holde den såvidt i live, men vis turtallet går under 3000 rpm, så "smeller/knatrer" det kraftig i innsuget, som om man skulle hatt feil tenning. Har funnet tenningsrekkefølgen i instruksjonsboka til bilen, men haynes boka forteller ikke om hvor man skal starte å telle fra. dvs hvor er TDC puntktet på rotor/fordelerlokk? starter den med plugghullet på toppen?.. tror dere att det er noe feil med noe annet, Tok også av en vakiumslange på innsuget og der sto det trykk ut når man fikk ett smell. Jeg tipper i hvertfall på feil tenning eller pluggkabler som er satt på feil.. Håper noen kan hjelpe meg? eventuelt hvor man skal koble tenpluggkablene? Sett igjennom en haynes bok om ett bilde av rotorlokket.. men det finner jeg faen ikke i den boka.. ikke tenningsrekkefølge heller.. men fant rekkefølga i instruksjonsboka til bilen da Legger ved ett bilde av hvordan rotorlokket jeg prater om er..
rapidspeed Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 som jeg har sagt til en annen her.. m20 motoren er svært følsom for varme... for å slippe å prøve masse unødvendig ta en kompresjonstest... det du beskriver her tror jeg du vil finne mye svar på ved en slik en...
Bonden Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Feiljustert eller hoppet over på register brent/bøyd ventiler ?
CSM Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 TDC (Top Dead Center) er når en sylinder er i øvre dødpunkt (dvs. helt oppe). Med TDC refereres det somoftest til TDC sylinder 1; for denne er merket av fra fabrikant på veivakseldrev, kamakseldrev og fordelerhus. Sylinderene telles fra front på motor og mot torpedoveggen. - Dra rundt motoren med klokka til merkene for TDC på drevene står mot merkene på motor/deksel eller liknende. Da skal rotoren peke på kontaktpunkt (i fordelerlokket) for sylinder nummer 1. For neste kontaktpunkt (roter motor med klokka) skal gå til sylinder 5. På samme måte skal følgende kontaktpunkter for rotoren gå til 3, 6, 2 og 4; forutsatt at du skrev ned tenningsrekkefølgen riktig; jeg husker'n ikke. Hehe.
Ampfiler Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Skrevet Mars 21, 2007 okay, takker for tipset. bilen blir dratt opp til verkstedet mitt i morgen så da får jeg ta en titt. har ikke hatt av fordelerlokket enda så. blir vel litt skruing i helga tipper jeg, får dra med meg bikkja. Ett spørsmål til mens jeg var igang, vis jeg isåfall bytter motor kan jeg jo bytte til en som er litt grommere Har noen en enkel liste på hva man må ha/gjøre ved bytting til for eksempel en 525 motor i samme årgang? Tipper på Hjerne - eventuelt ledningsnett? eksos? girkasse?
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=4 ... ht=#441837 Er det disse opplysningene du trenger?
Ampfiler Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 takker! dette er det første jeg skal prøve når jeg får bilen, etter att den forrige eieren har gitt den fra seg Han selger den fordi den ikke går, å jeg kan skjønne det nå, da vi har prøvd 153264 fra toppen og nedover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå