Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Bremsene mine har vært litt merkelige i det siste, begynte i vinter med at bremsepedalen kunne være veldig hard noen ganger og at bilen dro til venstre når jeg bremset. Det kom bare noen ganger, virket som det var værst når det var kaldt. Fikk tips om at det kunne være vann i bremseveska så jeg fikk EMM sport i trondheim til og bytte den. Etter det var det greit en stund men så en dag forsvant bremsepedalen nesten helt i bånn når jeg bremset :shock: men når jeg prøvde og bremse på nytt var den som normalt. Hadde så bilen inn på verksted i over 3 uker for og bytte dørlåser grunnet innbrudd og når jeg fikk den tilbake så var bremsene grei i ca en uke helt til det begynte og snø igjen, nå er bremsepedalen hardt og den drar til venstre. Bremser jeg hardt så blir pedalen litt "mykere" men blir like hard igjen rett etterpå.

Noen som har noe tips?

Skrevet

kan høres ut som du har en treg bremsylinder på calibran eller det kan var hovedbrems sylinderen din som holder på å gå.

sjekk:

-Bremsveske nivå

-Bremsklosser

-Bremsylinder på calibren

vist den dreg til venstre så bremser den mest på venstre siden.

ta av fram hjulen på høyreside og ta av caliberen og ta en tang å prøv og press sylinderen inn. vist den er treg så er det den. vist ikke så er det mest sannsynlig at hovedbrems sylinderen din er gåend.

vist at bremsklossene er nedslitt så kan det også kom den feilen du har no.

Skrevet

Det er ikke nødvendig å demontere for å kontrollere om det er treg calipper. Kjør en mil på landeveien uten å bremse, la bilen trille til den stopper og kjenn på bremseskiva. Er den brennhet har du årsaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...