Gå til innhold

Førerkort motorsykkel? Pris?

mbrothe
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs om du har A1 (lett motorsykkel lappen) fra før... Har du den slipper du unna med en del obligatoriske ting, mens det er litt mer omfattende uten.

Tror nok du må regne med 15-20 tusen for "hele" lappen. Spørs hvor mange timer du trenger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tildels lave pakkepriser ute å går, men dette er et minimum av timer. For min del måtte jeg ta noen ekstra garasjekjørings timer og da ble det fort mye dyrere enn foreskrevet. Eller mener du kun oppkjøringsgebyret hos biltilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du mener full pakke nå, ble postet mange på en gang her :)

Jeg betalte vel rundt 12000 mener jeg.

Vet ikke når du tok lappen, men det er blitt MYE dyrere de siste årene... Jeg tok lappen i 2003 og betalte en brøkdel av hva kompiser betaler idag. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte rundt 8000-9000kr for noen år siden,jeg å to kamerater tok det på 4dager hvis jeg ikke tar helt feil,da tok vi bare det nødvendige også kommer prøva å oppkjøringa på biltilsyne i tileg.vil tro det er endel dyrere nå,når prisene har økt.men sykkel lappen anbefales hvis du bruker hode å ikke kjører på retten din :wink: lykke til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mc er fun.. ;)

Det koster 1000-1100 for en dobbelttime(1 1/2time) der jeg bor..

Det er obligatorisk å ha 4timer(3t) praktisk sikkerhetskurs(bremsing, kjøreteknikk og styring) og en veiledningstime..

Du har en liten fordel av at du har kjørt bil i noen år, dette gjør at du vet hvilke handlinger du må gjøre.. Siden du allerede har lappen for bil, så tror jeg ikke du trenger noen kurs, litt usikker, kanskje et mc kurs?.. når jeg kjørte opp, så trengte jeg traffikalt gr.kurs, førstehjelpskurs og mc kurs.. bare dette kostet jo en del..

Teoriprøven er egentlig veldig enkel.. du har lov til å ha 25 feil(hvis jeg husker rett).. men du får feil fordi du har feil og feil fordi du ikke har svart riktig.. Du kan ta en tentamen på trafikkskolen(tror det er slik på det fleste) som, ihvertfall her, koster ingenting når du er elev..

kjøretimene og oppkjøringen kommer seg vell på rundt 10-15 000.. hvis du har kjørt lite.. Selv anbefaler jeg at du tar en dobbelt time(veilednings time som det ofte kalles) og øve litt på gårdsplassen/plena/lukket område o.l...

• sitat fra vegvesen.no
    Ved øvingskjøring med motorsykkel på veg eller andre område som ikkje er avsperra, skal den som er med deg sitja på motorsykkelen og kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr. Har motorsykkelen som du øvingskjører med sitjeplass berre for føraren, må den som er med deg kunne instruere gjennom tovegs radiosamband eller liknande, i tillegg til å ha visuell kontakt.

:D

Edit: mellomtung er under 19år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...