mbrothe Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Noen her på bimmers som kan si meg ca hvor mye det vil koste å kjøre opp til sykkel i år? Må vel bli mellomtung siden jeg er under 20? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Spørs om du har A1 (lett motorsykkel lappen) fra før... Har du den slipper du unna med en del obligatoriske ting, mens det er litt mer omfattende uten. Tror nok du må regne med 15-20 tusen for "hele" lappen. Spørs hvor mange timer du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 Har ikke A1 fra før nei, har kun kjørt bil til nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Det er jo tildels lave pakkepriser ute å går, men dette er et minimum av timer. For min del måtte jeg ta noen ekstra garasjekjørings timer og da ble det fort mye dyrere enn foreskrevet. Eller mener du kun oppkjøringsgebyret hos biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 Tenker på full pakke, fra nå til jeg står med lappen i hånda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Skjønner du mener full pakke nå, ble postet mange på en gang her Jeg betalte vel rundt 12000 mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 12.000 var da ikke så ille... mye glede for de kronene.. Men kroner til sykkel er da også et vesentlig spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Skjønner du mener full pakke nå, ble postet mange på en gang her Jeg betalte vel rundt 12000 mener jeg. Vet ikke når du tok lappen, men det er blitt MYE dyrere de siste årene... Jeg tok lappen i 2003 og betalte en brøkdel av hva kompiser betaler idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Hmm ja tok vel min i 2003 jeg også...mulig jeg ikke er helt oppdatert her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 jeg betalte rundt 8000-9000kr for noen år siden,jeg å to kamerater tok det på 4dager hvis jeg ikke tar helt feil,da tok vi bare det nødvendige også kommer prøva å oppkjøringa på biltilsyne i tileg.vil tro det er endel dyrere nå,når prisene har økt.men sykkel lappen anbefales hvis du bruker hode å ikke kjører på retten din lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 sykkel er gøy, men verre med forsikringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Uansett, motorsykkel lappen anbefales på det sterkeste! Verdt alle pengene Jeg kjøpte meg en VFR 800 i forrige uke og gleder meg som en liten unge til varmere vær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 12.000 var da ikke så ille... mye glede for de kronene.. Men kroner til sykkel er da også et vesentlig spørsmål Tja, denne kan du få for 32000.- zzr 600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-A Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Mc er fun.. Det koster 1000-1100 for en dobbelttime(1 1/2time) der jeg bor.. Det er obligatorisk å ha 4timer(3t) praktisk sikkerhetskurs(bremsing, kjøreteknikk og styring) og en veiledningstime.. Du har en liten fordel av at du har kjørt bil i noen år, dette gjør at du vet hvilke handlinger du må gjøre.. Siden du allerede har lappen for bil, så tror jeg ikke du trenger noen kurs, litt usikker, kanskje et mc kurs?.. når jeg kjørte opp, så trengte jeg traffikalt gr.kurs, førstehjelpskurs og mc kurs.. bare dette kostet jo en del.. Teoriprøven er egentlig veldig enkel.. du har lov til å ha 25 feil(hvis jeg husker rett).. men du får feil fordi du har feil og feil fordi du ikke har svart riktig.. Du kan ta en tentamen på trafikkskolen(tror det er slik på det fleste) som, ihvertfall her, koster ingenting når du er elev.. kjøretimene og oppkjøringen kommer seg vell på rundt 10-15 000.. hvis du har kjørt lite.. Selv anbefaler jeg at du tar en dobbelt time(veilednings time som det ofte kalles) og øve litt på gårdsplassen/plena/lukket område o.l... sitat fra vegvesen.noVed øvingskjøring med motorsykkel på veg eller andre område som ikkje er avsperra, skal den som er med deg sitja på motorsykkelen og kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr. Har motorsykkelen som du øvingskjører med sitjeplass berre for føraren, må den som er med deg kunne instruere gjennom tovegs radiosamband eller liknande, i tillegg til å ha visuell kontakt. Edit: mellomtung er under 19år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 mellomtung er under 19år.. Mellomtung er for dem under 21. Dersom en tar mellomtung når en er 18, kan en kjøre tung når en er 20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå