Hitokiri Skrevet Mars 21, 2007 Skrevet Mars 21, 2007 Da jeg var ute og kjørte i sted, begynte plutselig varsellampen for nødmodus for automatgirkassa å lyse. Dette skjedde da jeg skulle gire ned manuelt i en nedoverbakke. Jeg stoppet bilen og skrudde av tenningen, og da jeg startet bilen igjen, lyste ikke lampen lenger. Hva kan være galt, og hva bør gjøres? Dette er en AGS-kasse, og ikke steptronic...
Bonden Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Det funker slik at når en styreenhet har mottat feilsignal fra en giver/overvåker flere ganger innen kortere periode.Vil den på en girkassestyreenhet sette kassa i 4 gir slik at man kan komme seg til verksted.Dette er ikke bra å kjøre med =mye sluring for å komme i gang.
mhane Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Dette kan i verste fall være de første tegn på kassa er i ferd med å ta kvelden. Oppstår dette flere ganger ville jeg tatt en tur innom BMW Jæger og lest av feilkodene som har kommet opp. De vill kunne lese av når det skjedde og hva som forårsaket feilen. Da vil de muligens kunne si noe om hva som er galt, men etter som hva jeg har skjønt kan du like gjerne få til svar at de ikke vet hva som har skjedd og at videre feilsøking er dyrt. Mange anbefaler å bytte olje på automatkassene etter 100' kjørte kilometer selv om det er livstidsolje....
Bonden Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Eller det kan være noe så enkelt som en hastighetsgiver!
Hitokiri Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 hm, så det kan være dyrt... jeg får rulle inn til Jæger og få det sjekket ut. Det virker som om jeg burde ta en grundigere sjekk av bilen og tyne bruktbilhaien som solgte meg bilen. Tre måneders garanti er tre måneders garanti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå