grohl Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Har i lengre tid vært plaget med en periodisk feil som tapper batteriet mitt for strøm.. For å gjøre en lang historie kort; Brages mener de nå har funnet en motstand i varmeapparatet som har holdt på og slått seg ut og inn og trekt strøm, slik at jeg har fått store problemer med å få start.. Er det noen her som har lignende erfaringer?
Bonden Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Det er en mulig feil, når dette sjer vekkes klima styreenheten opp.
grohl Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 Det er en mulig feil, når dette sjer vekkes klima styreenheten opp. Interessant at du formulerer deg slik.. Jeg har nemlig ikke hatt biler med klimaanlegg før, og har helt siden jeg kjøpte bilen lurt på hvordan dette egentlig skal fungere. Jeg føler jeg det har funket normalt under kjøring, justert temperatur opp og ned etter mitt ønske. Men når jeg har stoppet bilen, og av og til i vinter når jeg nettopp hadde startet opp, så var en det uregelmessig susing jeg ikke ble klok på. Men nå mener de på verkstedet at feilen har ligget på den motstanden, siden det ikke viser noe peaker på utladning nå som den er skiftet. Så får vi se, om bilen starter i dagene fremover! Er det noen som vet hva slike påkjenninger har og si for batteriet? Jeg satt inn et nytt Sønnak 100Ah i midten av januar, men det har jo fått seg noen knekker og blitt utsatt for litt "hjertestarting" i det siste.. Fungerer det ok når det blir ladet fullt opp igjen eller må jeg regne med en redusert kapasitet/ytelse?
grohl Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 var nok motstanden ja.. kunne kosta meg 750kr, i stedet fikk jeg regning på 8000 siden de sleit så lenge me å finne feilen...
TJ Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Kjedelig at du må ut med så mye penger for en så "billig" del... Kjenner til flere tilfeller med samme feil som deg. Og å bli strømtom er veldig kjedelig! Fint du har funnet og fått utbedret feilen. Når det gjelder den susingen du refererer til, så er nok det den lille viften foran på klimaanlegget som suger inn luft for å kontrollere temperaturen. Den går en stund etter man har stoppet bilen, og fører til en svak surrende lyd.
Cato84 Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 hvor ligger denne motstanden? Er den enkel å komme til, eller må jeg demontere hele dashbordet? Har en slik susing jeg også når jeg stopper bilen...
TJ Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Som tidligere sagt så er denne susingen fra klimaanlegget når du stopper bilen helt normal. Den går i noen minutter etter du har stoppet. Hvis den derimot IKKE stopper, men står og tapper bilen for strøm, er det noe galt. Du kan se hvordan du bytter viftemotstanden på en E39 her: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå