blade77 Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Har merket at bilen min ikke tenner på alle sylindre ved litt tunge belastninger, altså lave turtall og høyt gir. Merkes tydelig at den kutter på an av sylinderene. Et bmw verksted sa at det kan være coilen, mens et Bosch verksted sa at når en coil ryker så er det enten eller. Da vil den ikke fungere eller fungere. Ikke komme og gå liksom. Mistenker at pluggene mine er dårlige, skal bytte de senere i dag. Men er glad for alle tips og råd. Sikkert noen som har hatt lignende problemer før her.
Waldez Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Coil kan komme og gå,men er helst sånn at den virker da den er kald for så å kutte ut da den blir varm.
blade77 Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 Ok her er det slik at det virker litt uavhengig av temperatur. Mere av om den må fyre opp mye bensin eller ikke.
Waldez Skrevet Mars 22, 2007 Skrevet Mars 22, 2007 Prøv og bytt plugger. Du kan se på pluggene om det er noen forskjell på de, kan gi en pekepinne på hvilken coil som fusker i tilfelle.
blade77 Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Skrevet Mars 22, 2007 Da er feilen funnet. Dro en rask tur til Alf Lie Motor og fikk kjørt en diagnostikk. Han fikk klemt inn tid til meg mellom annet. Fikk opp feilkode på coil på sylinder 5. Byttet denne og nå er bilen god som gull. Må få skryte av Alf Lie her. De har kunnskapen og en utrolig god holdning til jobben de gjør samt kundene de har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå