Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vindusheisen på førerdøren min har blitt ødelagt. Når jeg tar vinduet ned (manuelt vindu) faller vinduet ut av sporet sitt i bakkant. For å få vinduet opp igjen da, må jeg holde vinduet tilbake med hendene samtidig som jeg sveiver opp vindusheisen.

Noen som har vært borti dette før? Noen løsning? Har ikke hatt opp døren å tittet enda.

Skrevet

Dersom du tar av dørtrekket ser du med en gang hva som er gale. Er nok bare en klips som har "hoppet" av av eller skruen på justerings armen som har løsnet 8)

Skrevet

Tok en titt på det nå.

Justeringsskruen satt godt. Klipset i bakkant hadde slidd ut av skinnen, men når jeg forsøkte å sette det på igjen og startet å sveive opp døren gikk klipset lengere ut en skinnen, så den falt ut igjen... Samtidig som dette skjedde gled også da ruten ut av sporet sitt i bakkant.

Ser ikke ut som skinnen har sklidd på ruten....

Noen ideer? Klipsene ser forsåvidt hele ut og de sklir greit i skinnene.

Skrevet

Bytte klipsene kan jo ikke hjelpe så mye da når jeg snurrer opp vinduet så blir klipsen dyttet ut av skinnen....

Altså armen som klipsen er festet på går lengere en skinnen. Men som sagt så ser det ikke ut som skinnen har flyttet på seg på vinduet. Den sitter også som støpt, så jeg får ikke rikket på den.

Skrevet

Fikk ikke med meg at det var det som var problemet, men hvis den sklir ut i bakkant kan det vel ikke være så vanskelig å se hvor feilen ligger da.. Noe må jo være løst eller ha forskjøvet seg..

Skrevet

Når jeg løfter vindusheisen slik at armen foran og bak står likt, så er de helt på linje, så det ser ikke ut som det er noen som har hoppet over eller forsjøvet seg sånn sett. Kan være en kombinasjon av slitte klips og at skinnen på vinduet har flyttet seg litt... Litt vag teori, men får prøve å flyye litt på skinnen (hvis jeg får til uten å knuse vindu...).

Skrevet

har hatt problemet 2 ganger, første gang var det gåent klips.

andre gang var vinduet "ute av stille".

dvs der er et gummispor i framkant, vinduet må gå i det sporet, HELE veien. litt dilling og dalling, men det går til slutt:)

Skrevet

Kan du forklare hvilket spor du mener? Helt nede der hvor vinduet kommer opp av døren, eller fremme ved speilet, eller det vertikale sporet helt i bakkant?

Var klipsene dine knekt, eller bare slitt?

Skrevet

Åja, har akkurat det samme probleme på min bil, har ikke hatt tid til å se på d enda, men skal prøve på det i helgen.. Skal prøve å ta noen bilder og legge opp i "gjør det selv" delen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...