Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 med durelyd i venstresvinger, og delvis rett frem..

Det virker som at det kommer fra venstre hjul.. Hjullager ble skiftet på høyre side for et år siden..

Må jeg evt skifte både indre og ytre hjullager?

Hva vil dette i så fall koste sånn ca?

Skrevet

Lageret koster litt over 1000 kr,det finnes ikke ytre og indre lager,det er kun ett lager pr hjul.Lagret sitter skrudd fast med 4 skruer og du må løsne på støtdemperfestet i bunn for å komme til skruene,enkel jobb hvis du har rett verktøy.Verksted pris vet jeg ikke.Sjekk først at det ikke er en skjev bremseskive som lager lyden.(hvis du mener lager bak så har jeg ikke prøvd å bytte selv,kun foran)

• 1 year later...
Skrevet

Henter fram igjen denne da jeg har tilsvarende problem, bortsett fra at duringen min høres ut som den kommer fra høyre side når jeg svinger til venstre. Har også noe during når jeg kjører rett fram.

Duringen er verst når det er skikkelig kaldt ute og forsvinner gradvis jo lengre jeg kjører. Noen ganger er det nesten ingen during når jeg starter opp, mens andre ganger høres det nesten ut som jeg kjører med flatt dekk og en støvsuger i coupe-en.

Kan dette være hjullager? Blir ulyder fra hjullageret gradvis borte når lageret blir varmt?

Duringen endrer seg med hastigheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...