Gå til innhold

Annen automat som passer på E39 TDS?

rottert
 Share

Anbefalte innlegg

Har ringt litt rundt og har ikke fått noe skikkelig svar. Noen som vet av noen andre automatkasser som passer på min E39 98mod touring 525TDSA ?

Får en 89 mod gearkasse til m20 tar jeg ikke feil nesten gratis hvis jeg vil. Skjønner at den sikkert ikke passer, men kom inn på tanken da. Har uansett bestilt overhaltkasse til 30 000 fra zf (hvis det ikke var fz) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok girkassen på gamlebilen ble jeg fortalt av BMW og flere andre at girkassen måtte være fra tilsvarende/lik bil. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, men ser jo på realoem-linken til 02 Touring at girkassen hører til 2,5 TDS-motoren (altså må den minimum være fra bil med samme motor).

Synes du fikk en relativt grei pris på girkassen din. Regner med du ikke kjøpte den av BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok girkassen på gamlebilen ble jeg fortalt av BMW og flere andre at girkassen måtte være fra tilsvarende/lik bil. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, men ser jo på realoem-linken til 02 Touring at girkassen hører til 2,5 TDS-motoren (altså må den minimum være fra bil med samme motor).

Synes du fikk en relativt grei pris på girkassen din. Regner med du ikke kjøpte den av BMW?

Takk for tipsene. Nja om det er grei pris vet jeg ikke, med tanke på at ny mercedeskasse koster i underkant av 9000 å reparere. Bestilt av emm-sport Trondheim. Med montering kommer det seg på 35500 kr. Greit med 1 års garanti da. Tenkte før havariet å chippe, men trur ikke jeg tar sjansen på det nå gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...