Gå til innhold

Forsikrings oppgjør - hvor lang tid?

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Lurte litt på hvor lang tid som kan betegnes som rimlig tid hva angår forsikrings oppgjør der bil er stjålet og ikke kommet til rette. Nå pr idag er det 8 uke siden min bil ble stjålet. Fikk høre pr. tlf fra forsikrings klage memda at forsikrings selskapet hadde 2 mnd på seg til å gjøre opp, etter dette ville jeg få renter. Nå har forsikrings selskapet sagt at de venter på takstmann som vil gi meg et tilbud om erstaning siden uke 2 men inget hørt hverken skriftlig uten de tlf jeg selv har ringt. (Kjedelig kjøre ford,iallfall ihelgene, drømmer om bmw igjen).

Noen erfaringer mens jeg venter om hvor lang tid forsikrings oppgjør normalt tar og kan betegnes som rimlig tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt er i orden,og forsikrings selskapet skal overføre penger til deg,så går dette på et par dager.

Derimot hvis forsikrings selskapet ikke har bestemt seg,så kan det ta lang tid.Ventet 9 mnd en gang på penger etter at en taxi hadde kjørt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sjønner ikke hvorfor de ikke skal ha bestemt seg egentlig. Anmeldelse og saken henlagt fra politiet skriftig, egen beskrivelse av bilens tilstand samt bilder av bilen oversendt forsikringsselskapet. Så ut ifra de jeg har blitt fortalt pr.tlf er at de venter på takstmann. Kan det være så vansklig bedømme pris tilbud/vurdering egentlig da? Prisene på bilen har et vidt spenn men går enn ut ifra de som er bra istand som min var burde det være en prisantydning som ikke burde være så vansklig komme med syns nå jeg.(E 34 518 i, 93 mod god stand etc)

Hmm 9 mnd, det var lang tid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i tillegg bruker selskapene ofte ekstra lang tid i tyverisaker desverre... :(

De har en rekke mer eller mindre gode unskyldninger for å holde utbetaling tilbake. "Bilen kan komme til rette", "Forsikre seg om at det ikke er grunn til mistanke om forsikringssvindel" også videre også videre... I mellomtiden nyter de gode renter på pengene de strengt tatt burde ha utbetalt.

Med mindre du har noen smutthull i forsikringspapirene dine (noe som er svært lite sansynlig) så er din beste sjanse å mase på de (daglig), og eventuelt ta kontakt med forsikringsklagenemda i tillegg.

Lykke til. Håper du får resultater så raskt som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Idag fikk jeg endelig respons :-) og fikk et tilbud noe jeg slår til på. Ventet nå over 9 uker så får håpe overføring og sluttføring av saken da går kjapt. Da kan jeg begynne tenke på se etter ny bimmer :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...