-Anders- Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Når folk tar oljeskift på bilen sin, renser dere gjennom med noe før dere har på ny olje? Evt. en billig olje eller diesel f.eks, som jeg har hørt at har blitt brukt før ved rensing av motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Pleier ikke og rense den. kun bytter olje og ojefilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2007 Bytter seff filteret når jeg skifter olje, men kom bare til å tenke på at jeg hadde lest om det her inne et sted. Så er jo sikkert godt for noe iom at noen gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARCELONA Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Fordelen med å kjøre med en rens er at du får løsnet opp i mer sotpartikler i olja før du tapper den, så ikke oljekanaler osv gror igjenn. Har du mye småkjøring bør du gjøre dette, fyll på 2 dl forte rens eller rein diesel funker det å. Å kjør motoren god å varm før du så taper olja. Men skifter du olje og filter min hver 15000km/1 år å "bruker" bilen, og bruker bra olje pleier ikke dette være noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.O.M. Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 Når folk tar oljeskift på bilen sin, renser dere gjennom med noe før dere har på ny olje? Evt. en billig olje eller diesel f.eks, som jeg har hørt at har blitt brukt før ved rensing av motor? Her finner du mange "tråder" angående produkter/erfaringer med slike rense produkter motor: http://theoildrop.server101.com/forums/ ... Cat=0&C=10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2007 Fordelen med å kjøre med en rens er at du får løsnet opp i mer sotpartikler i olja før du tapper den, så ikke oljekanaler osv gror igjenn.Har du mye småkjøring bør du gjøre dette, fyll på 2 dl forte rens eller rein diesel funker det å. Å kjør motoren god å varm før du så taper olja. Men skifter du olje og filter min hver 15000km/1 år å "bruker" bilen, og bruker bra olje pleier ikke dette være noe problem Skifter olje og filter hver 10.000 km.. så burde det ikke være noe vits å rense motor mens jeg tar olje skift altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå