HappyHenke Skrevet Mars 24, 2007 Skrevet Mars 24, 2007 Noen andre som hadde problemer med å montere M3 sideskjørt på E36? Problemet ligger i å få de hvite klipsene på skjørtet til å 'klikke' innpå de grønne dingsene som ble festet i hullene som ble borret. Trodde dette skulle være enkel prosess, men det viste seg å være feil. Har etterhvert klart å fått på de fleste. (etter å ha ødelagt endel klips, så nye må bestilles ) Men det er ett klips på hver side som absolutt ikke vil klikke innpå slik som de skal. Selv ikke når to stk presser alt de har på vil den magiske klikkelyden komme. Hva gjør jeg feil? Dette er helt for j*vlig irriterende.. EDIT: Er orginale M3 sideskjørt jeg monterer, så det skal ikke være noe å si på kvaliteten på monterings settet..
Gjest Skrevet Mars 24, 2007 Skrevet Mars 24, 2007 å du er sikker på at klipsene treffer hullene du har borret, noen mm avvik så blir det vel sikkert prob med en gang... bare et forslag, verd å sjekke ut dersom du ikke har sjekket dette
HappyHenke Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Skrevet Mars 24, 2007 å du er sikker på at klipsene treffer hullene du har borret, noen mm avvik så blir det vel sikkert prob med en gang... bare et forslag, verd å sjekke ut dersom du ikke har sjekket dette Problemet er heller at de treffer hullet, men ikke glir langt nok inn til at de festes. Kan alltids dobbelt sjekke at klipsene treffer eksakt hullene, men prøver å unngå og ta av sideskjørtene igjen, da klipsene knekker sinnsykt lett.
Frode H. Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Har du brukt riktig bor? Husker når jeg monterte mine var det litt vanskelig å finne en bordiameter som var passelig siden dette ikke var oppgitt noe sted. For stor bor og klipset vil ikke feste seg, for liten bor og du klarer ikke å trykke inn klipset.
P.I.B Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Har du brukt riktig bor? Det samme tenkte jeg på, men jeg husker desverre ikke hva bordiameteren skal være...
Gjest Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 det kan ikke være så enkelt at kanalen er for tykk med flere lag med lakk og rust-beskytelse. Vet på min e36 at det var smurt en tykk ru masse på for og beskytte kanalene fra fabrikk. Kan jo være så enkelt at klipsene blir for korte til og nå helt gjennom. Har du prøvd å få klipsene til å sitt uten å ha de i skjørtet. kanskje du må finne fram sandpapir og pusse ned litt akkuret rundt der de vanskelige hullene er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå