E36Cab1 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Har Bmw på sine dieselmodeller alle matepumpe sjølv på de med fordelerpumpe??
Tore Diesel Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 [quote name="Torbjørn E39 Det er matepumpa som ligger der. Symptoner du får når denne blir dårlig er at du kjører en kort tur' date=' parkerer bilen og når du skal starte igjen så kiler starter men bilen starter ikke. Virker som dårlig strøm. Lar bilen stå i 20min så starter den uten problemer. Vanskelig å feilsøke på dette stadiet. Så kommer fusking ved pådrag rundt 3000omdreininger og denne får de feilsøkt ved hjelp av diagnose. Da får de opp for lite trykk fra matepumpa. Koster ca 2500,-/3000,- ferdig skiftet. Gjorde iallefall det på min -03 525d. Den ble skiftet på ca 154'km. Etter dette ingen problemer
Tore Diesel Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Har Bmw på sine dieselmodeller alle matepumpe sjølv på de med fordelerpumpe?? Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener 2,4 td ikke har matepumpe! Tror ikke 324 td'n som jeg hadde ifra 1988 med elektronisk pumpe, hadde matepumpe hvertfall.
Andreas1 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Det er matepumpa som ligger der. Symptoner du får når denne blir dårlig er at du kjører en kort tur, parkerer bilen og når du skal starte igjen så kiler starter men bilen starter ikke. Virker som dårlig strøm. Lar bilen stå i 20min så starter den uten problemer. Vanskelig å feilsøke på dette stadiet. Så kommer fusking ved pådrag rundt 3000omdreininger og denne får de feilsøkt ved hjelp av diagnose. Da får de opp for lite trykk fra matepumpa. Koster ca 2500,-/3000,- ferdig skiftet. Gjorde iallefall det på min -03 525d. Den ble skiftet på ca 154'km. Etter dette ingen problemer Litt OT, men hadde akkurat samme syndromet på min også, men tror jeg måtte opp i rundt 3500 omdreininger, før den begynte å fuske. Har forstått det slik at det er en svakhet på de orginale pumpene som gjør at de ryker. Kommer visst spon fra den også, som legger seg på en føler ved dieselfilteret, slik at denne også må byttes. Takk for tips. Har bestilt diagnose hos Stenshagen Konsvinger for å få sjekket dette. Skal inn onsdag 10.6. De nevnte i tillegg at Webastoen kunne gå siden det var durelyd, men det er litt rart siden det ikke lukter diesel eller er noen annen webasto-typiske hendelser. Har også hatt et tilfelle hvor den ikke ville starte før den fikk stå 3-4 minutter. Stenshagen ville søke for å se om det var lagret feilmeldinger. Hans stalltips var også pumpen. I tillegg sperrer/kjennes det ut som turtallssperra (men 500omdr. for tidlig...) på kick-down på 3 og 4 giret (girer ikke fra verken 3 til 4 eller fra 4 til 5 med flat pedal). Slipper opp pedalen bittelitt så skifter den gir så fint som bare det.
E36Cab1 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Har Bmw på sine dieselmodeller alle matepumpe sjølv på de med fordelerpumpe?? Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener 2,4 td ikke har matepumpe! Tror ikke 324 td'n som jeg hadde ifra 1988 med elektronisk pumpe, hadde matepumpe hvertfall. Bare lurte,har aldri vært borti noen av Bmw sine dieseler Fordelerpumpene trenger egentlig ikkje eksterne matepumper,derfor eg lurte...rekkepumpene derimot...
Andreas1 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 1) Hvor langt har dere/kan man kjøre med sliten pumpe dersom det er den om å gjøre? 2) Er ikke diesel egentlig mer eller mindre sugemotorer når den først har startet, eller var det bare i gamle dager? Skal kjøre tur/retur Arendal i helgen, og er da selvfølgelig spent på om dette er tilrådelig dersom det er pumpe-hikke på gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå