Ampfiler Skrevet Mars 24, 2007 Skrevet Mars 24, 2007 Skulle til å bytte en knekt ventilløfter i dag.. Litt av en jobb for å bytte den enkleste delen titte på inni motoren. Jobba med motoren fra kl 6 i dag, uten noe erfaring fra bmw motorer i det hele tatt. Løftern hadde jeg i hånda kl 10 i kveld. Og nå lurer jeg på hvorfor i &¤U/# Hel/()/%&% ikke bmw har laget noen enkle fester for disse to stagene som går i toppen? Man må jo ha toppen ute av bilen for å få ut en ventilløfter. da må man samtidig kjøpe nye strekkbolter, Toppakning, eksospakning... Men men,, kurant bil å skru på når man fjerner panseret og div ting rundt bilen. Har skrudd på værre biler før, blandt annet en Audi 200 tq.. Der er det mildt sakt trangt Noen ting jeg burde gjøre men motoren når jeg har den såpass skrudd fra verandre? Forrige eier knekte ventilløfteren ved pådrag når motoren var kald, Vanelig problem? Mvh Haavard
Ampfiler Skrevet Mars 24, 2007 Forfatter Skrevet Mars 24, 2007 legger til noen bilder fra dagens skruing.
oddis Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Skift for guds skyld alle nå! Ellers går det bare en etter en senere. På en kompis sin E30 320 tok vi vekk radiator og grill og dro stanga rett ut i front, så slapp vi å ta av topp.
Ampfiler Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 man burde skifte alle ja?... på innsugsiden også? Dårlig kvalitet eller? Stanga satt jo som bare faen da, måtte bankes ut.. så det tror jeg vi hadde slitet med vis toppen skulle stått i bilen enda..
Toro Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Skal vel ikke være nødvendi å skifte alle 12? Har byttet disse enkeltvis tidligere uten problem. Blir fort ett par tusen kr om en skal bytte alle, så det er vel en vurdering hvor mye en skal koste på den gamle motoren...
Robin_Isak Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 man burde skifte alle ja?... på innsugsiden også?Dårlig kvalitet eller? Stanga satt jo som bare faen da, måtte bankes ut.. så det tror jeg vi hadde slitet med vis toppen skulle stått i bilen enda.. Det går med litt list
Robin_Isak Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Og når du alt tok ut toppen er det enklere å ta med eksosmanifolden, men skal ikke gni det inn
Robin_Isak Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Er det slitekant jeg ser på kammen? I såfall er det en grei anledning å bytte den og det oljerøret på toppen.
stiann Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 disse knekker vel pga slitt kam? har skjedd på to biler jeg har hatt før, og disse hadde slitt kam. ventillstange bøyde seg også på begge bilene så den måtte også byttes. men du kan jo ha hatt flaks og ikke bøyd ventillen.
Ampfiler Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 nei kammen min er ganske fin, prøvde å skrape på kammen med negla mi, så det var ikkeno kant i det hele tatt. Hmm, koster meg sånn ca 2500 kr å få denna i sammen igjen, men det er en fyr som leier ett lokale der jeg har verksted også har han en 520i 24ventiler som har stått på en henger så lenge som jeg har hatt verkstedet der. Skal høre med han om hvor mye han skal ha for motoren.. mulig han fikser meg en "gibort" pris Passer M20 girkassa på en 24V motor? (er det ikke M50 denna motoren heter? )
Toro Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Det er M50 hvis det er fra en E34 24v. Da må du nok også bytte girkasse og mellomaksel + ledningsnett.
Ampfiler Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 da er det uaktuelt, da ingenting av det følger med. På Audi som jeg har hatt helt til nå så passer tilogmed girkassa fra den nyeste RS4`en på en 1980 audi 5 syl.. Litt anderledes detta Er det noe ekstra man må gjøre vis jeg kjøper en 525 motor M20? denna passer vel rett på girkassa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå