arnt83 Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Jeg klare ikke å låse døren til sjåfør med nøkkel, men kan låses innenfra. Ingen av de andre dørene reagerer. De kan ikke engang låses opp fra innsiden.. knottene står bom fast. kan åpne passasjerdøren med nøkkelen, men da med å vri nøkkel samtidig som jeg drar i dørhåndtaket.. bagasjelokket kan jeg åpne å låse med nøkkel.. alt fungerte som det skulle da jeg forlot bilen.. to dager senere var den slik.. noen som har vert borti noe liknende? Dette haster da jeg skal på eu-godkjenning ganske snart..
arnt83 Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Skrevet Mars 26, 2007 Ikke noe svar ennå? Jeg pratet iallefall med bmw-verkstedet her, og de sa at jeg skulle prøve å koble av batteriet.. Noen som har vert borti dette? Skal forsøke etter jobb idag. Men er fortsatt ute etter noe tips angående dette problemet..
arnt83 Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Skrevet Mars 26, 2007 vet ikke.. du har samme problemet eller? siden du ønsker å kjøpe.. Men synest det er litt rart at det ikke skulle gå ann å åpne passasjerdørene innenfra pga et rele, det er vel egentli bare sentrallåsen som ikke skulle fungere da.. men jeg klarer ikke å åpne dørene manuellt heller..
CSM Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Noe underlig at knottene sitter fast nede! En stund gjorde de det på bilen min (E34) også; må være et BMW feature. Der virket sentrallåsen i ca 30 sekunder; enten etter at tenninga ble slått av, eller etter at sikringen til sentrallåsen ble tatt ut og satt inn igjen. Deretter fikk jeg kun opp førerdøra slik som du får opp passasjerdøra. Feilen der var vakkel/brudd i ledningene til bagasjelokket (ved hengselen til lokket); standard E34! I tillegg fant jeg brudd i ledninger inne i førerdøra. Som BMW-verkstedet nevnte, er det nok lurt å ta strømmen for første sjekk; uansett modell! Virker den iorden etter strømpåslag, kan det feks. være vakkel/brudd i ledninger. Gå over der ledningene i gjennomføringer/der de er i bevegelse, og se etter skader. Andre sjekkpunkter kan være dørenheter eller styringsenhet.
arnt83 Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 Det viste seg at det var et brudd på releet.. etter at dette ble loddet sammen igjen, fungerte sentrallåsen som den skulle. Releet var merkelig nok å finne bak høgtaleren fremme med førerstol..
arnt83 Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 ops.. sentrallås ute av drift igjen??? lodding på releet ser fin ut.. hva i alle dager er det som foregår??
CSM Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Samme med min E34 Fungerte fint i flere uker etter at jeg fiksa ledningene ved baklemmen. Men etter at den stod en periode uten strøm er det den samme dritten IGJEN At det er fysisk mulig å lage noe slik ustabilt svineri...
arnt83 Skrevet April 13, 2007 Forfatter Skrevet April 13, 2007 har byttet rele, men det viser seg at det er noe gale i selve sentrallåsmotoren også.. med gamle releet var det dødt når jeg vridde nøkkelen, nå slår det i alle låsene, men ingenting skjer, klarer heller ikke å låse hoveddør.. skal se på det imorgen.. når det gjelder e34 og ledningene i bagasje-lokket så er de helt villt hvor utsatt de er.. en kompiss av meg har e34 og der er det snart ikke mere isolering på ledningene, heldigvis er det ikke slik på e30..
john920 Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 har nesten samme problem. får ikke låst opp dørene på min. lurer på hva det kan være. fikk å tips fra bmw om å koble fra minus polen på bateriet men er litt vanskelig sia det er inni bilen.. får låst og åpnet kofferten men ingen av di andre dørene på bilen. håper selv å på svar. har en e34
john920 Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 fant ut hva som kan være med din bil. var plaget med det samme nå. men hadde dårlig med strøm på batteriet å prøvde å lagge det å da funket det igjen
arnt83 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 det kan ikke være dårli strøm.. demonterte det meste i døren idag.. merkelige greier.. demonterte sentrallåsmotoren.. men låsen fungerer likevel ikke som vanlig lås.. vet ikke helt hvordan sentrallåsmotoren skal vere, men den sitter iallefall bom fast i nedre (låst) posisjon.. dette gjelder også motoren på passasjer-siden.. fatter ingenting lenger..
ehrnst Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 hehe....møkkasystem når det ikke fungerer gitt... har ikke fått tak i rele enda heller jeg:( men noen som vet hvorfor man ikke kan åpne dørene manuelt? bagasjelokket mitt bla. går ikke å åpne
arnt83 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 ta vekk sentrallås-motoren så lenge.. da fungerer d manuelt.. d kan hende bagasjelokket ditt fungerer, mitt gjør det, men d e bare litt vanskelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå