benger Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Har nå byttet stabstag på høyre og venstre side, begge bære armene med foringer på høyre side. Venstre siden er grei. Men fortsatt så er det irriterende klunke lyder på ujevnt vei, over dumper og hull osv. En e34 skal vell ikke ha sånne lyder? noen her som vet hva årsaken kan være? Må jeg bytte ut de 2 store gummiforingene på hver side av stabilisator staget som ligger under bilen? mellom demperne der? i så fall så vurderer jeg å kjøpe powerflex foringer der. har sett det på gsbildeler osv. Edit: dunkelydene er fortsatt fra høyre side. og den ene gummiforinga til stabilisator staget under bilen har en ganske grov sprekk i seg ser jeg.
Lianes Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 hmm.. rart! kan vere ei foring eller nåke som er problemet ditt. hadde en sann bil som det der men hadde aldri den lyden .. Lykke til!
thomkleven Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Hadde samme problemet, byttet dempere, fjærbenslager og fjærer fremme, og lyden er så godt som borte. Hører den veldig svakt om jeg kjører over skarpe kumlokk, eller i små hurtige vaskebrett. (Kan og være innbilning, da jeg konser fælt når jeg kjører i humper.) Haddde den på verksted tidligere pga det problemet, de byttet noen foringer de mente var dårlige til Powerflex, men lyden var der like forbanna... Utover det kunne de ikke finne noe galt. Hmmmmm.
benger Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 har nesten akkurat byttet dempere og fjærer foran, fjæra sitter som støpt, og alt er skrudd fast. hvis ikke de powerflexene hjelper som jeg snakket om, så får jeg se på fjærbenlageret da.. hvor sitter det forresten? er det øverst i dempertårnet, det med kulelager osv? har ikke peiling, derfor jeg spør
Bonden Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Kan også være litt slakk i tannstang ,det er i hvertfal ofte på e39.
thomkleven Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Må komme med update. Har nå fått prøvd bilen på dårlig vei, dårlig skjøtet brostein og lignende, og lyden er IKKE borte! Håper denne tråden kan hjelpe oss noe, da jeg HATER den lyden. Gidder ikke kjøre rundt i den i lengre perioder når den er sånn. Blir godt å få hjem E21'en... Skal sjekke opp dette tipset med tannstangen, da jeg har no slark i styring, og når jeg har høy lyd på anlegget, merker jeg "klonkelyden" som en merkelig vibrasjon. Vet med en gang når det klonker, selv om jeg ikke direkte kan beskrive hvordan/hvor jeg kjenner det fra.
vidarius Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 jeg også hadde en slik klunke lyd i bil som kom på dårlige veier. var på verksted flere ganger uten at de fant feil, de bytta noen lager å greier men fant ikke ut av det. til slutt etter flere verksted besøk fant de ut at demperen bak var knekt og etter de var byttet forsvant klunkinga. men det er vel ikke det problemet du har??
patricko Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 dette har vært et problem på noen av mine biler også. sjekk de støttestagene som går ned fra fjørbeinet til stabstaget. stor sjangse for at det er dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå