SIR Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 hei Har noen 18-8,5" felger liggendes. De stod på en compact med 225/40R18 dekk. Dekka var etter min smak litt for smale for felgen, men der var ikke plass til større dekk på compacten(95mod E36). Tenkte å bruke samme felgene på min coupe (97mod 318is), og skal nå til å invistere i nye dekk. Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe 235/40R18 dekk uten å treffe på problemer? valsing etc.... Jeg vet at jeg ikke har nevnt innpresset, men det er fordi jeg ikke vet det. Eneste jeg vet er at på compacten var der akkurat klaring mellom felgkanten og støtdemperen. Noen som har innspill til dette?
CSM Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Prioritert tråd om felg-/dekkdimensjoner som passer/er brukt!!! RH 8.5" med 235/35-19" foran og 9.5 265/30-19" bak, har fungert fint mht. dekk vs. felg! Dekkenes egenskaper (form/bredde...) varierer litt med fabrikant/dekktype også...
ChrZZ Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Hvor gamle dempere/fjærer man har på bilen har også meget å si. Samt selvsagt hardheten på demperne/fjærene.Vi snakker at man må minst ha sportsunderstell etterhvert som man går opp i bredde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå