Gå til innhold

Inspirerende veier i Oslo-området?

///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om noen veistrekninger som gir rom for litt inspirerende kjøring i Oslo og omegn? Ikke grisekjøring, men et sted det går ann å stekke litt mer på ben og armer enn ringveien...

Hvor er det alle motorjournalister tester biler på normal vei i Oslo-området da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar gamle mossevei fra fiskevollbukta til tusenfryd kjører vidre mot nesoddtangen å flesker på litt oppvover bakkene der.

fortsett på rv.156 til du kommer til nesodden kirke, klem på til venstre i rundkjøringa så du kjører kirkeveien.

I første krysset du kommer til på kirkeveien tar du til venstre å kjører midtveien - kjør denne helt til du ikke kommer lenger å ta så til venstre mot oslo og du er tilbake på samme veien :)

Du bør kanskje kjøre først en gang på dagen for å så trå på litt på kvelden ;) kjør pent!

rute.jpg

lite å gjøre på jobben :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i vinter på et kurs ved Hurdalssjø. Veien jeg kjørte derifra for å komme inn på E6 ved Minnesund må bare være en drøm å kjøre om sommeren om man har en bil som liker svinger. Knapt et langstrekke, men en drøss med hårnålsvinger hele veien! Neste gang jeg kjører nedover i landet med M3`n så skal jeg ta meg tid til den etappen der uten tvil! Hele etappen var på mellom 25 og 30km tror jeg, og det var en lite trafikert vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt mye på den strekningen fra R4 lygna og over til minnesund. men den brukes også til øvelseskjøring av forsvaret for rekrutter som skal ta busslappen og bønda slepper sauer og kuer ut i trafikken der..

og kan garantere at bonden forlanger deg steinet når du knuser en sau i 150km/t der oppe.

dette var nesten som oppfordring til lovbrudd. hvor mange her greier å sette grensen ved inspirert kjøring og ikke tråkke over på uforsvarlig kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt mye på den strekningen fra R4 lygna og over til minnesund. men den brukes også til øvelseskjøring av forsvaret for rekrutter som skal ta busslappen og bønda slepper sauer og kuer ut i trafikken der..

og kan garantere at bonden forlanger deg steinet når du knuser en sau i 150km/t der oppe.

haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel kanskje ikke noe bedre på nesodden om sommeren.mye stressa syklister og badelysne unger. uaksomt drap er uaksomt drap,inspirert eller ikke.

lurt å ta det seint på kvelden ja. men du kan kjøre ganske friskt om du nermer deg 100 i 70-80 sonene her ute :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte strekningen er helt rå, du kan da også kjøre innom Drøbak og ta veien til Hvidsten, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har flisa avgårde med sykkelen på den strekningen der...for så skjelvende stå og spise is på brygga i Hvidsten før jeg tar samma løypa i retur..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...