zHk Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Hva må jeg gi av info om bilen før testen? Og hva finner de ut? Må sjekke om coilene er defekte bl.a :/
toomas Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 har tatt diagnose på m5 en og 535 en og de finner ikke ut av så veldig mye på så gammle biler som vi har.men finner nok kansje ut av coilen kan og finne ut av lamda,hjernefeil,dyser,luftmassemåler,++ også kan de såklart fjerne feilkodene som er kommet opp og eventuellt nulstille servicer om det trengs
Kjetil Sømme Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Coilene gir som regel ikke feilkoder selv på nye biler. Man bare bytter et par-tre stykker med noen gamle som virker og ser om bilen blir bedre av det. Det er blitt flere feilkoder på nye biler, men som alltid trengs det litt kunnskap for å tolke feilkodene siden disse egentlig kun viser symptomene, og ikke nødvendigvis selve feilene. En feilkode på lambda-sensor kan godt være luftmassemåler eller vakuum-lekkasje. Men det er mange som har fått byttet lambda på verkstedet av ferskinger og lærlinger og allikevel måtte bytte andre komponenter etterpå.
Bonden Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 De nye coilene på bmw fra ca 02 setter feilkoder ved for liten tennspenning ,dårlig gnist + noen til.
Kjetil Sømme Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 De nye coilene på bmw fra ca 02 setter feilkoder ved for liten tennspenning ,dårlig gnist + noen til. Ingen av de coilene jeg har hatt av den nye typen som har sagt noe om dette, men de har heller ikke feilet enda. Hvilke motorer og motorstyringer snakker vi om da?
K.T Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Jeg har en liten historie om dette, kanskje litt OT..Det har seg slik at når jeg kjøpte den bilen jeg har nå, var den tregstartet..Jeg syns bilen gikk dårlig i tillegg, men jeg tenkte at det var slik den var siden jeg var vant me E30 325..Jeg kjøpte bilen med denne feilen og tenkte det va en liten fille ting..Så gikk jeg til et lokalt bilverksted, og bilen ble koplet til dignose..Data`n der fant ut at det var en kamakselgiver som var problemet, denne ble skiftet og bilen ble ikke bedre..Senere ringte eg til Bavaria Haugesund og bestillte en time hos di, der eg forklarte jeg problemet over telefonen..1 uke senere var bilen parkert hos Bavaria..De tok bilen inn, og jeg tok meg en handletur i mens..1.30minutter etterpå ruslet jeg ned igjen i håp om at de var ferdig..Å de va di..Fikk da vite at di hadde funne en feil, en veivakselgiver var gåen og de hadde byttet den..Når eg kom ut i bilen igjen startet den omtrent før nøkkelen var vridd..Dette var greier..Men ikke berre det, bilen gikk sikkert 2 sekund bedre 0-100..Det var som 30hk var frigitt..Så det jeg vil fram til er at jeg hadde gått til Bmw eller Bmw godkjent verksted med bilen når det gjelder dignaose test på Bmw..Det lokale firmaet jeg var hos fant ingenting, så det må verre stor foskjell på desse dignose-apparatene..Å da har vel Bmw sikkert det beste for Bmw går jeg ut i fra..Sorry visst dette ble kjedlig, men berre en liten efraring angående dette...
Bonden Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Disse coilene dukket opp på E46 compakt med N42 motor. Sitter på hele N motorgenrasjon og de siste E39 med M54 .Beru er produsent av de første ,siden kom Bosch. E60 E65 med 6er 8er 12er har også disse coilene.
zHk Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Skrevet Mars 28, 2007 takker for svar.. skal prøve og bytte coiler med en som har lik bil og sjekke om det blir no bedre? eller anbefales ikke det? hehe.. *fersking* .. håper på at det ikke blri så dyrt.. er så kjipt når bilen går "hakkete" og drar dårlig
Bonden Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 Prøv å låne coiler det gjøres ofte for kontroll, har ikke noen coiler liggende nå lenger har solgt dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå