Platepratar Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Er dette mye jobb? Hva gjør eg for å løsne løfteren etter eg har løsna kammen? Er den vridd på plass på en eller annen måte? Går det an å gjøre dette uten å ta av toppen? Vil ikke risikere å miste ventilen ned i sylinderen.
Sunspec Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Du må ta av kammen som du sier. Løfterne er små sylindriske "ståltønner". Når du har funnet ut hvem løfter som defekt, bruker du bare sugekopp for å få den opp. Og nei, ventilen detter ikke ned, den blir holdt oppe av ventilfjæra.
pallen Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 Du må ta av hele kassetten som alle løfterene sitter i, siden de er satt inn fra undersiden av kassetten. Litt pes og få det på plass uten at noen løftere detter ut. Forstår ikke helt hvorfor BMW har laget det slik.
Platepratar Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Skrevet Mars 28, 2007 Takk for svar. Da er det bare å sette i gang å skru.
Stakjart Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 For å få inn "kassetten" igjen, kan det være greit å ta en snor el. lignende å legge over hele undersiden slik at løfterene ikke faller ut igjen. Det gjorde jeg og en kompis, når løfterene så kom ca. ned på ventilene igjen så dro vi ut ledningen som vi brukte og de falt på plass.
Sunspec Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 Du må ta av hele kassetten som alle løfterene sitter i, siden de er satt inn fra undersiden av kassetten. Litt pes og få det på plass uten at noen løftere detter ut. Forstår ikke helt hvorfor BMW har laget det slik. Ops, jeg blandet vist 2 motorer sorry, platepratar. På mercedes'n vår bruker man sugekopp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå