Gå til innhold

Risting fra høyre framhjul + risting i ratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og kjørte en tur i går og etter jeg hadde kjørt litt merka jeg at det rista i bilen, og hørte små dunkelyderat fra høyre framhjul. Rattet ristet sinnsykt mye, så jeg stoppa på en bussholdeplass for å sjekke hva det kunne være. Felgen var veldig varm og jeg hørte små knitrelyder. Sjekka at alle boltene på dekket satt ordentlig før jeg kjørte hjemover. I dag så var jeg på jobb en liten tur før jeg skulle dra og vaske bil. Kjørte i ca 5min og merka ikkeno risting, men jeg kjente på felgen når jeg kom til vaskehallen og den var ganske varm, de andre felgene var ikke sånn. Når jeg vasket høyre framdekk kom det masse damp så det var tydelig at det var ganske varmt der og noe er ikke helt som det skal være.

Noen som har aning på hva dette kan være eller har vært borti noe liknende før? Har ikke tatt av dekket for å se etter evt feil enda så tenkte jeg skulle høre her først om noen kunne hjelpe meg.

Skrevet

bremsene som henger? jekk opp bilen og se hvor tregt hjulet går rundt, skal ikke være så mye motstand, nermest ikke motstand når du snurrer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...