Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har snubler over en 733 til en billig penge, som jeg lurte på om jeg kanskje skal kjøpe å ta deler i fra, så det jeg lurer mest på da er om den kardangen vil passe over til min 732, 733 er også en manuell maksin med 2,8liters motor oppi, masse kjekke deler men mye rust også er blandt annet en bbs fanger på den og som jeg vil ha + massssse anet kjekt hvis det passer over

Skrevet

Faceliften kom ikke sent i 83 som det blir sagt her, men sent i 82 (9/82)

Det som er relevant for deg er forandringene som ble gjort i bakstillinga. De kom en ny travers fra 9/81 som ble brukt fram til 9/82, så kom det enda en ny etter det. :roll: Det er altså brukt tre forskjellige traverser på e23 fra 76-86 :?

Jeg TROR at skillet du skal holde deg til m.t.p innfestningen for selve diffen er før og etter 9/81

ble du noe klokere nå? :lol::lol:

visst du hoster opp chassisnummera på bilene så kan man jo finne det ut via ETk

Skrevet

ALT går å modde så det passer :wink:

Blir det for galt, så filer du bare litt i hullene som holder diffen helt fremme, så får du laget deg en adapterplate helt i bakkant.

Gjorde dette med 728`a da jeg skulle ha på en 525 diff en gang i tiden (bytta til den fordi det var sveiset 100% sperre på orginaldiffen, ikke hyggelig å ta krappe gatehjørner med i lav fart, da det innerste dekket i svingen slepes bortover asfalten med kraftig skrapelyd..) :|

Skrevet

I bakkant så holder det vel å bytte lokket i tilfelle. Men uansett så tror ikke jeg det er noe forskjell på selve lokket. Det er i tilfelle festa i framkant som blir trøbbel.

Skrevet
hei har funnet ut at det er en 77mod vil det da passe over

:shock: 77 modell! oj! Det er sjelden! Skulle nesten fiksa den opp da :wink:

men da tror ikke jeg diffen passer rett over nei...

Skrevet

jeg vet ikke om det er vits i å prøve å redde den var så sygt med rust på den. men innmaten i klokka vil den passe over til det klokke huset jeg har da? noen som vet det eller? takker og bukker for alle svar

Skrevet

Innmaten passer tror jeg, men jeg vil ikke si det helt sikkert heller.

Jeg fikk bytta over innmaten fra et nyere diffhus til et gammelt på BMW-verksted. Det kosta 3500,- mener jeg å huske med bytte at pakninger og tetninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...