///MoePower Skrevet Mars 29, 2007 Skrevet Mars 29, 2007 Tenkte altså jeg skulle bestille datasprut sammen med en god del andre deler til 745`en til sommeren. I denne anledning lurer jeg på hvilke dyser jeg trenger til den? Dysene skal levere nok fuel til mellom 500 og 600hk. Motoren er en M102 turbomotor som skal lade i overkant av 1,5 bar. (i prinsippet en M30 3,2 liter motor med turbo på kan man vel si for å gjøre det enklere) Det jeg trenger å vite er hvor mange ccm hver dyse skal være på, og om de skal være lavohm eller høyohm, mener å ha hørt et sted at de skal være lavohm? Dette vet nok folket her bedre enn meg, så her er det bare å hamre løs gjerne anbefal et billig datasprut med link til hvor det selges! takk for svar.
BMW_BOY Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Jeg er langt fra noe ekspert... men sitt og lurer på det samme selv..og tror jeg trenger ca 380+cc til min 2.5L med overkant 1bar ladetrykk. jeg fant denne http://www.deatschwerks.com/catalog/fue ... lators.php Jeg vurderer å kutte ut min tilleggsprut og kjøre med 6 større dyser og en chip tilpasset 6 større dyser. Det set ut til at du bør ha rundt 650cc dyser og jeg har ikke hørt om lav ohm på bmw, men det er bare å måle ei av di som sitter i bilen din nå det... får du 12-15ohm så har du høy ohm. lav ohm ligger vel på ca 2-6ohm.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 745 motoren har lavohms dyser dette er visstnok de eneste bmwene som har dette. På en 6 syl motor er en grei regel at dysene holder til det samme antall hester som de gir i cc. De gir i teorien noe mer men er greit å ha litt å gå på.
///MoePower Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 745 motoren har lavohms dyser dette er visstnok de eneste bmwene som har dette. På en 6 syl motor er en grei regel at dysene holder til det samme antall hester som de gir i cc. De gir i teorien noe mer men er greit å ha litt å gå på. Ja, den tommefingerregelen der var det jeg ikke huska ja. jeg fant denne http://www.deatschwerks.com/catalog/fue ... lators.php Takk for link!
BMW_BOY Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Jøss ... dettte viste jeg ikke... men en nytting tommelfinger regel Men at M102 hadde lav ohm viste jeg ikke.
///MoePower Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 De har nok det ja.. Har i allefall fått de svarene jeg trengte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå