BimmerKing Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Har hørt en del om at dette er vanskelig å få til. Noen som har gjort/prøvd det som kan bekrefte eller avkrefte dette? Var å kjøpte meg en M20B25 som har stått i en E34 igår, og var lite klar over akkurat dette når jeg kjøpte den Går det ikke så har jeg en sånn motor tilsalgs
Gjest Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 tror dette skal gå bra. motorer fra e34 passer i e30, men ikke omvendt. har noe med motorfestene å gjøre. ikke helt 100% sikker, men er sikkert noen andre her som kan bekrefte dette.
cornelius Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Må vel sveise om noen adapterplater til motorfestene, bundpannen er litt forskjellig men jeg vet ikke om e30 pannen passer i e34
BimmerKing Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 Hmmm. Ingen som VET hva som må gjøres da? Hva som må byttes/gjøres for å få dette til å passe?
M3 Yngve Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Mye er forkjellig. Topp å bunn er lik. Må bytte bunn panne,olje sil, innsug, motor eletrisk, motor fester. Å mener det er et feste på plokka, som er til motor feste, som ikke er like. Mener du må bygge om for å bruke det feste. Ikke helt sikker på alt. Så lenge siden jeg har holdt på med disse motorene. Men alt passer jo på E34 motoren. Alt går. Lykke til. Nesten like lett å sette inn en 24V motor.
garrasjen Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 En kamerat av meg gjorde det motsatte. De tok fra E30 til E34. Da måtte de gjenge opp et eller to av hullene i blokka og sveise på en ekstra mutter på blokka. Så i ditt tilfelle bør det vel gå uten de helt store problemene. Men bunnpanne, etc må du nok bytte.
BimmerKing Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 Takker for svarene gutter... Flere innspill mottas med stor takk
stian329 Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Enkel jobb, M20 fra E34 har peilepinnen i bunnpanna og opp gjennom et hull i motofestet. Du setter på E30 festene og beholder bunnpanna med peilepinnen. Ellers tar du å bytter over ledningsnettet og evt bygger om kjølesystemet alt etter om E30'en din har ekspansjonstanken på høyre eller venstre side i motorrommet. Du kan lese mer i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... highlight=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå