Sleeper Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Når jeg kjører diagnose får jeg denne meldingen: 139 Activation Map Cooling Bilen sviver veldig lavt på tomgang. ca 500omdr. Tar jeg på aircond øker turtallet til ca 600. Ellers fungerer bilen fint, men mistenker at den blir varmere en temp føleren dashbordet viser, den står alltid nøyaktig rett opp. Har noen av dere vært borti denne feilen før? Til info har jeg byttet temp føleren på vannpumpen. Jeg har funnet denne beskrivelsen på internett: Thermostat Software and Oxygen Sensor/ Misfire Reprogramming Model: E38 – 740i/iL with M62/M62TU produced between April 1997 and August 1999 E39 – 540i/iL with M62/M62TU produced between April 1997 and August 1999 Complaint: The check engine light is illuminated, and upon further investigation fault codes 10-02 sensor pre catalyst (Bank 1), 12-02 sensor post catalyst (Bank1), 19-02 sensor pre catalyst (Bank 2), 20-02 sensor post catalyst (Bank2), various misfire faults, 139 or 140 Activation Map Cooling may be stored in the Engine Control Module (ECM/DME) after a software error. Remedy: Check the DME programme number and reprogramme the DME with CD21 or higher if necessary. If the fault code 139 or 140 has been stored in the DME ensure the thermostat wiring and thermostat are functioning correctly. Repair any faults before reprogramming the DME. Må jeg programmere hjernen på ny? Richard
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 karakterestikk termostat kalles det vel her.er det en ledning som går til termostathuset.
Sleeper Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 Termostathus er det samme som vannpumpe? Jeg har byttet sensoren, men ser ikke hvor ledningene til termostatet går inn?
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Denne bilen har ikke det når jeg ser tegningen,har ikke holdt på så mye med 540 heller.Er dette en feilkode avlest med bmw tester dis eller gt-1 ?.
Sleeper Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 Jeg bruker Carsoft Diagnose: og jeg får jo feil på MAP cooling, samt her er delenavnet på termostatet : 06 THERMOSTAT WITH CHARACTERISTICS CONTROL 1 09/1998 og alle plasser jeg søker på nettet så står det at alle M62 motorene har MAP termostat. Så da må vel bilen ha det ? Jeg tror jeg bare får bytte termostatet og se om det gjelper. Fant forressten dette : you are probably getting the code because the DME is looking for a specific engine temp after a given amount of time.the resistance value you have may be good ,but if the T/stat is jamming "mechanically" that will not affect your readings. the thermostat maybe slightly jammed open or closed ,not enough to see the difference on the "dampened" temp guage on the dash. Vic is right ,you should replace the Thermostat for precautionary measure , overheating the V8 engine can be costly. one last thing, if your car was built up to 8/99 ,there was a campaign issued for reprogramming the ECU for various O2 sensor faults and 2 FCs for T/stat operation.the ECU needed to be programmed with DIS version 21.0 or later. BMW is currently at V42.1
HMW Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 fått noe svar på dette? Sliter med noe av det samme selv. får følgende feil electric thermostat control final stage. Byttet sensor.. men... til ingen nytte
HMW Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Bare for å ha lagt inn svaret her.. så ligger ikke bilen inne med Elektrisk termostat.. .men den har det. Så den ble byttet. Alt i orden etterpå. Endelig! Godt å ikke ha noe feilkoder. For å sjekke dette er enkleste å se om det er en ell to plugger ved termostathus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå