Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akkurat samme problem på min E36 318I , hvilken modell er det du har , min er 98 mod.

og jeg er helt enig i at det er irriterende !!! spessielt når ved forbikjøringer hvor man kanskje girer ned eller noe slikt. PLEASE post her hvis du finner ut av det !

Skrevet

Er vel slitt kam og løftere tenker jeg.

Elektronisk sperre er vel ikke før 6250-6500rpm.

Mine drar i allefall til nesten 6500rpm før den kutter.

Det er M40B16 og M40B18

Skrevet

Det er M40B16 og M40B18

Bilen til champ er jo en 98-mod, da har han jo ikke den utsatte M40 motoren..er det ikke litt tvilsomt at kammen hans er så sliten da?

Skrevet

Det er M40B16 og M40B18

Bilen til champ er jo en 98-mod, da har han jo ikke den utsatte M40 motoren..er det ikke litt tvilsomt at kammen hans er så sliten da?

Nå var det trådstarter jeg svarte og siden han ikke har skrivd noe om hvilken årsmodell/motor han har så tippet jeg at han har en M40 motor.

Champ har vel en M43 motor som ikke er utsatt for slitasje på kamakslinger/løftere på samme måte som den berykta M40 motoren, så det kan jo sikkert vere mange andre grunner til at den ikke drar ut på turtall.

Skrevet

da har vi kanskje samme syndrom , virkelig irriterende dette her, tenkte å ta min inn til diagnose for å se om dem kunne finne noe , men det var så sinnsyk lang ventetid, også skulle de ha en sinnsyk pris for å stikke i den kabelen !

Gi meg et hint hvis du skulle være så heldig å finne ut hva som er feil da :-)

min kutter forresten nøyaktig på 5000 rpm , samme plass hver bidige gang så der er ingen variasjoner, er det samme på din eller har du variasjoner på hvor høyt den går før den kutter ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...