Analex Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Hei, er det noen som vet hvilken av pluggene på bensinpumpa som skal ha 12v fra batteriet når nøkkelen står i pos. 2 (start) ? Den hvite eller den svarte? 318is 93
Bonden Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Den med di groveste ledningene, koble på voltmeter i begge ledningene som er + på den ene - på den andre tror det er svart støpsel.Grønn farge er da +.
Analex Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 Jeg får 12v i den hvite pluggen, men ikke den svarte. Relèet til bensinpumpa klikker, kan jeg konkludere med gåen pumpe da?
Bonden Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 hvis du setter på tenning tar av den hvite detter tankmåler da ned til tom tank,er dette ledningen til tankmåler.Da er det den andre som er til bensinpumpe.
Analex Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 Stemte bra det, Bonden. Tok ut den hvite og tankmålernåla datt. Da får ikke pumpa mi strøm, jeg får prøve å koble på strøm utenom relèet eller skifte relè. Takk for hjelpa
Analex Skrevet April 1, 2007 Forfatter Skrevet April 1, 2007 Jeg fant koblingskjema til bensinpumperelèet og kobla socket 30 til 87 som ga meg 12v i kontakten som skal til pumpa, men jeg hørte ingen lyd fra pumpa, skal man ikke høre når pumpa går? Eller er det jeg som blingser nå?
Bonden Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Det er som regel summing fra pumpa når du lytter etter da den går.Det kan hende at ledningen på undersiden av der du koblet deg til har løstnet ,opp med tankmåler/bensinpumpe sjekk undersiden .
Analex Skrevet April 1, 2007 Forfatter Skrevet April 1, 2007 Dårlig med tid i dag, men får prøve meg på å dra opp pumpa og sjekke. Takk for tips
Myrvang Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Da jeg hadde problemer med bensinpumpa, så tok jeg den ut av tanken, og koblet 12 volt rett på selve pumpa for å se om den var gåen, å det var den Da var det bare å kjøpe ny!
Analex Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 Mye jobb å få den ut og inn? Hvilke pakninger\deler burde byttes samtidig?
panasync Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Du bare skrur opp den store mutteren, for deretter å løfte pumpe/tankmåler ut. Gjøres på få minutter Mest sannsynlig trenger du ikke å bytte pakning. Det er en tykk gummipakning mellom pumpe og tank, så er det jo også en tynn pakning på lokket(det du har skrudd av på bildet).
Myrvang Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 neida, det er fort gjort! bare å være nøye med å få vekk all sand å drit som kan ligge på lokket! Jeg byttet ingen pakninger.
Analex Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 Ok, da er pumpa byttet og det fungerer, men bilen er ennå litt tregstartet, så jeg skal prøve å bytte bensinfilter og plugger. Kjøpte en bosh pumpe på hella lokalt, og måtte fikle en del med opphenget, klippe noen ledinger og styre for å få det til å funke. (den svarte ledninga nedi pumpeopphenget èr faktisk ikke jord). Kjapt spørsmål: Er det meninga at min bil 318is 93 skal kjøre pumpa i noen sek hvis jeg vrir nøkkelen til pos 2 før jeg starter motoren for å bygge opp trykk, eller ikke? Har prøvd å finne ut av dette ved hjelp av div. forum men svarene varierer veldig.
Myrvang Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Bra du fikk til Jeg kjøpte heile greiern ny, så d var bare plug and play for min del Men til spørsmålet ditt. Jeg bruker ikke og la pumpen gå noen sek før jeg starter, og det er ingen som har sagt noe om at jeg skal gjøre det heller. Men jeg vet ikke. Kan være pga at jeg bare har en is-motor, og ikke bil.
Analex Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Kan tenke meg til at grunnen til at et slikt system som starter pumpa like før motoren er fordi når batteriet skal dra rundt starteren og den suppa faller spenninga ned til rundt 9V og da kan pumpa får vanskeligheter med å levere trykk akkurat i starten? Eller er det kanskje bare mitt batteri som er el crappos?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå