t580 Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Var under bilen i dag og skifta eksosanlegget. Og mens jeg ser under resten så ser jeg til min store forferdelse att jekkfeste bak på høgre sida er nesten sundrusta, og så kommer spørsmålet, finnes det noe repsett til dette eller må jeg kjøpe meg komplette kanaler for og fikse dette, Er det noen som har noe tips om hva jeg skal gjøre.
garrasjen Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Har du planer om å beholde bilen en stund bør noen som kan jobben sin ta en kikk på det. Det er ikke akkurat som på en gammel toyota inni kanalene på en BMW Du får noe løse deler til kanal/innerkanal men husker ikke helt nøyaktig i farta. Sjekk ETK så finner du nok noe.
Stephan.s Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Hos GS får du komplett inner og ytterkanal, men desverre ingen løse plater etter hva jeg har forstått. Det idiotiske med de kanalene de selger på GS er at der følger B-stolpen med i samme slengen, og da kommer det på hele 2500kr pr side. Var i allefall det sist jeg sjekket
t580 Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 Sjekka på gs ja og dei var jammen dyre . Men jeg har snakka med ein kammerat som er sveiser og han skulle sjå litt på dette. Egentlig så var det bare rusta rundt jekkfeste og den forige eigeren har prøvd og jekke opp bilen med ganske dårlege resultat. Og ja jeg skal ha bilen ei stund i alle fall til jeg får råd til ein E39
Stephan.s Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Samme tankene jeg sitter med det Skal ta begge mine egne kanaler nå utover sommeren Rust er kos
Bjørn B Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Samme problem her, bare fremme på høyre jekkfeste... Noen som vet hvor mye det koster å få dette sveiset hos et verksted? Er det et karosseri verksted som fikser slikt? Vangbo har vel ikke kanaler til E34 vel? Bjørn
Sir Hofstad Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Tror det som vil gi best resultat er å gå på ordentlig og kappe ut alt som ikke er friskt metall. Og legge ny plate uten dette idiotiske jekkfeste. Men det er min mening PS! er det noen som bruker jekkfestene?
t580 Skrevet April 1, 2007 Forfatter Skrevet April 1, 2007 Jeg bruker ikke den orginale jekken men kva seier dei på verkstedet når det gjeld eu da. Tanken var bare og skjere vekk heile drittfestet og sveise inn ei plate der. Har aldri brukt den orginale jekken, men det er veldigt dumt hvis du står midt ute i bushen med punktert dekk og da. Veldig dumt og ha med ein garasjejekk med i bilen da
Sir Hofstad Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Det går faktisk an å bruke org jekk på andre punkter enn jekkfester. Kan ikke tro at PKK skal være noe problem med hel plate i stedet for disse festene... Tar ikke all verdens med plass en liten verkstedjekk i plastkoffert (typisk 150 spenn på biltema).
Bjørn B Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Er det ikke Vangbo som er stor på kanaler og slikt? Sendte de en mail med forespørsel om pris og slikt. fikk bare tilbake at om jeg trengte luftinntak eller filter hadde de:S GS kan vel ikke være eneste og billigste på kanaler vel? Synes det var svindyre priser de hadde... Forstod det slik at kanalene var delt inn i 2 deler på hver side... Bjørn
Bjørn B Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Er det ikke Vangbo som er stor på kanaler og slikt? Sendte de en mail med forespørsel om pris og slikt. fikk bare tilbake at om jeg trengte luftinntak eller filter hadde de:S GS kan vel ikke være eneste og billigste på kanaler vel? Synes det var svindyre priser de hadde... Forstod det slik at kanalene var delt inn i 2 deler på hver side... Bjørn
Bjørn B Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Fant ut at jeg bommet der ja... Var www.veng.no som du sier Spinner. Men de førte ikke kanaler til E34. Stod det ikke i katalogen, så hadde de ikke... Det suger jo, frister lite å betale de pengene som GS skal ha for de... Virker dyrt i min bok hvertfall...
t580 Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 karer gjer som meg skjer ut daumetallet legg inn ei ny plate over jekkfesta grunne og lakk over funker fint som faen, Eit h****s arbeid og bytte kanaler tru meg
CSM Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Stålorm er moro ...jeg gjør det samme med mine jekkfester!!! Driver med seriøs plasesaks og vinkelsliper-action, som skal etterfølges av et direkte MIG-sveise angrep. Tror det som vil gi best resultat er å gå på ordentlig og kappe ut alt som ikke er friskt metall.Og legge ny plate uten dette idiotiske jekkfeste. Men det er min mening PS! er det noen som bruker jekkfestene? Helt enig! De er noen rustfeller uten sidestykke!!! Den jævla jekken har jo i tillegg kvinnfolkutveksling... Nei, garasjejekk er saker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå