Bimmerlars Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Har en M10B18. Dersom motoren er lenge på høyt turtall (20-30sek), høye turtall vil si 5500+, så kommer det plutselig en fæl tenningsbank og motoren drar dårlig. Dette gir seg etter ca. ti sekunder med rolig kjøring igjen. Burning er da årsaken til det kontinuerlig høye turtallet. Har ingen nevneverdige problemer med tenningsbank annet enn når dette skjer. Er en M10 med L-jetronic og fordelertenning(induktiv giver)
///MoePower Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Jeg er kanskje dum som spør, men hvordan merker man tenningsbank?
Bimmerlars Skrevet April 1, 2007 Forfatter Skrevet April 1, 2007 Jeg er kanskje dum som spør, men hvordan merker man tenningsbank? Du hører en ekkel knatrelyd. Kan høres dersom du belaster motoren mye på lave turtall på mange eldre biler.
pallen Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Feil varmeverdi på plugger, pluggene blir for varme så den selvtenner.
Bimmerlars Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 Feil varmeverdi på plugger, pluggene blir for varme så den selvtenner. Hmm.. Jeg kjører med en varmeverdi kaldere enn det motoren skal ha org. Bør jeg gå enda kaldere? Hva skjer ved for kalde plugger?
propan Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Type plugger er det? Dety er forskjellige skalaer fra bosch til NGK f.eks.
Bimmerlars Skrevet April 3, 2007 Forfatter Skrevet April 3, 2007 NGK. Kaldere jo høyere tallet er. Har 6'er plugg nå
e30 tic Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Type plugger er det? Dety er forskjellige skalaer fra bosch til NGK f.eks. stemmer.. kjører bp7es feks på 323tic'en... bosch går andre veien.. min juksa som pokker med nye bosch med tilsvarende varme verdi, gikk over til ngk med 0.5 i gap og nå går den klokke reint... (er ikke meininga du skal burne i 30 sek med en stakkars m10 motoren gir deg et hint )
Bimmerlars Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 Type plugger er det? Dety er forskjellige skalaer fra bosch til NGK f.eks. stemmer.. kjører bp7es feks på 323tic'en... bosch går andre veien.. min juksa som pokker med nye bosch med tilsvarende varme verdi, gikk over til ngk med 0.5 i gap og nå går den klokke reint... (er ikke meininga du skal burne i 30 sek med en stakkars m10 motoren gir deg et hint ) Virker nesten som den sier ifra, at nok er nok Kan envt. prøve en 7'er plugg. Det skal jo ikke skje sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå