Gå til innhold

94mod 740i e38 vurderes solgt


jarli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere i Oslo til høsten, og jeg vurderer derfor å selge 740en i en billigere bil..(innbytte er også aktuelt, men jeg vil helst ha penger :wink: )

Noen som er interesserte?

Jeg har tenkt å legge den ut for salg til våren sommeren for ca. 170`kr

Det er vel ingen upris mtp. at importavgiftene på en slik bil bare er 160`kr :wink:

Mer info i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... c&start=45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110.000kr. pluss min '95 520i 24V Vanos med automat, alt elektrisk, skinn, aircondition++

Senket 50-20, 2 sett 15", 1 sett 17" med kast i 1 felg.

Nye dempere, fjærer, fjærbenslager, div. foringer.

Litt småplukk, men bra bil.

Hva er km. på 740'en?

Takk for tilbudet!

Det høres ut som en OK bil, selv om motoren er i minste laget..Kan du legge ut noen bilder også?

Og litt generelt om tilstanden på bilen..

Bilen min er kjørt ca 267 000

Jeg har forresten bestillt time på Bavaria idag (Fylling av "klimagass", og bytting av olje+filter på girkasse)

Jeg skal se om jeg får tid til å skrive mer om bilen i løpet av påsken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110.000kr. pluss min '95 520i 24V Vanos med automat, alt elektrisk, skinn, aircondition++

Senket 50-20, 2 sett 15", 1 sett 17" med kast i 1 felg.

Nye dempere, fjærer, fjærbenslager, div. foringer.

Litt småplukk, men bra bil.

Hva er km. på 740'en?

Takk for tilbudet!

Det høres ut som en OK bil, selv om motoren er i minste laget..Kan du legge ut noen bilder også?

Og litt generelt om tilstanden på bilen..

Bilen min er kjørt ca 267 000

Jeg har forresten bestillt time på Bavaria idag (Fylling av "klimagass", og bytting av olje+filter på girkasse)

Jeg skal se om jeg får tid til å skrive mer om bilen i løpet av påsken..

Bilen er god å kjøre, fast og fin, men er en liten klonkelyd i vaskebrett og kumlokk etc. Kommer fra forstilling, men noe usikker på hvor. Ellers bra stand, tikker litt, gått 259 000.

Er en skade på panser, etter at en Toyota Corolla spant en stein opp på det. Prøver å legge ved bilde.

Er svart skinn, by the way, med trelister rundt. Veldig fin inni bilen. Skiftet olje 2 ganger i året de siste 5 år, i vår eie. Før det ble bilen passet utrolig bra på, forrige eier var en utrolig pirkete politimann...

Hvordan er motor på 740'en? Bra stand, tikking, bruker olje?

dsc00031ju3.th.jpg

dsc00035yr9.th.jpg

dsc00042em3.th.jpg

dsc00043ma2.th.jpg

dsc00037sx6.th.jpg

dsc00039ro7.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Model: BMW 740i e38 1994

Historie:

Kjøpt ny hos Tronrud bil og brukt som direktørbil i samme firma..

2. Eier er foreløpig ukjent

3. Eier var Karl Hagbart Henriksen (Risør)

4. Eier er meg

Jeg fikk ikke servicehefte med bilen, men den bærer preg av å ha blitt veldig godt vedlikeholdt. Både med tanke på oljeskift og generell behandling. Den har blitt mye påkostet av Karl Hagbart Henriksen (har en oversikt over alt som er gjort med bilen i hans eie, dersom du skulle være interessert. Jeg har også påkostet bilen en del.

Bilens tilstand:

Ekstriør/interiør

Bilen er som sagt veldig godt vedlikehold. Forrige eier var en BMW-entusiast og var veldig nøye. Bilen har høy km-stand, men ingen hadde reagert dersom jeg hadde sagt at den var kjørt halvparten av det den er kjørt i dag. Interiøret er nesten som nytt og lukter faktisk nytt, men rattet er litt slitt.

Karroseriet/lakk er veldig bra mtp. Parkeringsbulker og skraper. Jeg har oppdaget at forrige eier har prøvd å fjerne noe begynnende rust i den ene hjulbuen og nederst på en dør. Jeg var ikke helt fornøyd med arbeidet, så dette har blitt sandblåst og lakkert på nytt.

Ellers er det noe steinsprut på panser og forskjerm.

Teknisk:

Motor, gearkasse og drivverk er ganske bra, men når bilen er ”halvkald” hugger den når den girer fra 2-3 på bånn gass(ved 5500o/min), jeg håper at dette vil ordne seg når jeg bytter olje og filter på gearkassen.(time er bestilt på Bavaria Haugesund) Ellers girer kassen silkemykt. Jeg har også etterstrammet boltene til oljepumpa (Typsik problem på m60/m62, det er viktig å sjekke dette dersom du skal ha BMW v8er!)Understellet/oppheng er veldig bra, og er fast og tight.

Per dags dato, er det en liten oljelekkasje fra registerdekselet. Pakninger er kjøpt, og så fort garasjen er ferdig skal det fikses.

Teknisk info:

Bilen er rett og slett fantastisk å kjøre og motoren har en herlig karakterestikk. 4liters v8 med 286hk og et dreiemoment på 400nm (?). Jeg er faktisk overasket over hvor godt den går, den kjører fra de fleste ”vanlige” biler (den liker spesielt godt å jekke ned oppskrytte oljebrennere over fjellet :wink: ).

0-100 på 7,1 sek er ikke værst for en så tung bil med ”gammel” automatkasse, men det er over 100 bilen begynner å dra. Når den girer fra 2. til 3. gir fortsetter den med samme akselerasjon! Toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t Bilen er senket 30mm fremme og 15mm bak(tror jeg) og oppfører seg veldig bra på veien

Utstyr(noe av dette er sikkert standardutstyr):

- Stor kjørekomputer

- 2 Soners klimaanlegg

- Elektriske seter med oppblåsbare puter i setet(kompressor under setet)

- Elektrisk rullegardin bak

- El.vinduer foran og bak

- Check-kontroll

- Cruisekontroll

- Midtarmlene foran og bak

- Justerbart multifunksjonsratt

- Antispinn

- Stereoanlegg med orginal bmw forsterker i bagasjerom

- Facelift-lykter og kromlist bak

- Orginal fjernstyrt sentrallås og alarm(?)

- Trinnløs justering av setevarme på fører og pasasjerside

- Lys i underkant av dører

- Koppholder

-18"vinterfelger med bra piggdekk

-18"bbs felger (skrudde) 8.5"fremme og10"bak med veldig bra dekk(helt nye bakdekk)

++

Bilen er per i dag kjørt 268 000km

Jeg kommer til å sette prisant. Til ca.169-175 000kr.

Jeg vurdere å selge den pga skolegang og flytting. Jeg må strengt tatt ikke selge den, men dersom jeg kan få en god pris så vurderer jeg det.

IMG_4379.jpg

IMG_4377.jpg

IMG_4300.jpg

bmw5.jpg

Nye bilder kommer når jeg har tatt vårpussen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er god å kjøre, fast og fin, men er en liten klonkelyd i vaskebrett og kumlokk etc. Kommer fra forstilling, men noe usikker på hvor. Ellers bra stand, tikker litt, gått 259 000.

Er en skade på panser, etter at en Toyota Corolla spant en stein opp på det. Prøver å legge ved bilde.

Er svart skinn, by the way, med trelister rundt. Veldig fin inni bilen. Skiftet olje 2 ganger i året de siste 5 år, i vår eie. Før det ble bilen passet utrolig bra på, forrige eier var en utrolig pirkete politimann...

Hvordan er motor på 740'en? Bra stand, tikking, bruker olje?

Bilen så ganske grei ut og den har det rette utstyret :D ..

Men jeg leste i en tidligere tråd:

"Motoren tikker, rattler og bærer seg noe fælt. Ble også kjørt meget varm for noen km siden, det gjorde det ikke bedre. Jukser litt på automatkassa, men ikke mye. Ellers god bil."

Stemmer dette fortsatt?

Jeg er interessert, men 110 000 er litt for lite i mellomlegg :wink:

740en bruker ikke olje og motoren virker til å være i god form. Den har ikke spesielt mye ulyder, men det er selvsagt litt "rasling" fra kamkjedet..Men dette er det tydligvis bare jeg som hører :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet olje på den til Mobil1 0-40 Supersyn.

Dette hjalp godt på ratlingen. :) Var for tykk olje tidligere, så ble problem med oljetrykk på tomgang. Var ikke noe lyder når motoren fikk litt turtall. Heller ingen lyder når bilen var kald.

Automaten fungerer prima når bilen er varm. Kun på de to-tre første giringene mellom 1-2 og 2-3 når bilen er kald, at den ikke vil gire før 3000-3400 omdreininger. 1-2 minutters kjøring, så er den bra. Vet ikke helt hva som gjør dette.

Kan nok ikke legge mer enn 110.000 på bordet foreløpig, så vi får se. Følger med tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg skiftet begge "stabilisatorstagspendler" fremme og noen foringer i bakstillingen, så nå er det kun 4hjulskontroll som gjenstår for å få den til å kjøre perfekt :wink:

Her er forresten en liten 0-100 snutt i slak nedoverbakke..Jeg regner med at 7sek er mer realistisk

http://smg.photobucket.com/albums/v60/s ... I_4583.flv

Automaten fungerer prima når bilen er varm. Kun på de to-tre første giringene mellom 1-2 og 2-3 når bilen er kald, at den ikke vil gire før 3000-3400 omdreininger. 1-2 minutters kjøring, så er den bra. Vet ikke helt hva som gjør dette.

Det er sånn den skal være :wink: Den er programmert slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BUMP

Det kommer en og ser på bilen i slutten av denne uken, ellers har det vært lite respons..

Dersom den ikke blir solgt de nermeste dagene (noe jeg ikke håper den blir) blir det mulig å se nermere på den på rudskogen 18.Mai :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg har så lyst på bilen din! Får håpe jeg ser den på Rudskogen :)

Jeg troor ikke du har så lyst på den nå lengre..Ikke blir den å se på Rudskogen heller..

Fikk en Peugot i siden idag, så den blir mest sannsynlig kondemnert :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...